مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: طی سال 93، 2.5 میلیارد تومان کمک های مردمی توسط سازمان بهزیستی لرستان جذب شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۶۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایون عمودی زاده در تور خبری بازدید از مراکز نگهداری معلولین و شیرخوارگاه بهزیستی در خرم آباد گفت: در این مرکز نگهداری شیرخوارگان 28 نوزاد بی‌سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌‌شود که از این تعداد هشت نفر از آنها نوپا هستند.

همایون عمودی‌‌زاده اظهار داشت: بیشتر این نوزادان بدسرپرست هستند و بهزیستی استان آنها را نگهداری می‌کند.

وی افزود: نحوه نگهداری بهزیستی این استان از نوزادان این است که آنها را در مراحل مختلف بین بدو تولد تا شش سال، شش تا 12، 12 تا 15 و 15 تا 18 سال به صورت کودک، جوان و نوجوان تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: افرادی که به سن شش تا 12 سال برسند اگر پدربزرگ یا اقوامی داشته باشند، تحویل آنها داده می‌شوند و به ازای هر نفر بهزیستی استان 175 هزار تومان ماهانه یارانه پرداخت می‌کند.

عمودی‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که به سن 18 سالگی برسند آنها را ترخیص و بهزیستی استان 14 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، ودیعه مسکن به آنها پرداخت می‌کند و مراقبت‌های بعد از خروج را در اولویت خود قرار داده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان گفت: تمام هزینه دانشگاه این افراد به صورت رایگان بوده و وام کم بهره برای اشتغال آنها توسط بهزیستی استان پرداخت می‌شود.

در ادامه خبرنگاران از مرکز معلولان ذهنی و جسمی بالای 15 سال ثمر خرم‌آباد بازدید کردند که عمودی‌زاده اظهار داشت: بیش از 56 معلول ذهنی و جسمی در این مرکز مستقر هستند که به آنها خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این 56 نفر، 25 نفر پسر و مابقی دختر هستند،‌ عنوان داشت: 58 مرکز شبانه‌روزی معلولان جسمی و ذهنی با 2 هزار و 950 معلول از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

عمودی‌زاده یادآور شد: نگهداری یک معلول برای برخی خانواده‌ها بسیار سخت و دشوار است، از این رو رسالت بهزیستی این است که از معلولان جسمی و ذهنی مراقبت کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان گفت: روحیه همکاران و مددکاران بسیار بالاست و با جان و دل از این معلولان مراقبت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این مراکز تیم‌های سیار بهزیستی استان برخی از معلولان ضایعه نخاعی را در منازل آنها مورد معاینه قرار داده و به آنها خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: استان لرستان یک استان پهناور و دارای روستاهای صعب‌العبوری است که انتظار ما از خیّرین و بخش خصوصی این است که در راستای کمک به معلولان جسمی و ذهنی برای ارائه خدمات بهتر به آنها بهزیستی استان را کمک کنند.

عمودی‌زاده عنوان داشت: انتظار ما از رسانه‌های استان این است که با انعکاس به‌موقع مشکلات و فعّالیت‌های بهزیستی استان از خیّرین برای کمک به معلولان این استان ما را یاری دهند.

وی افزود: بیشتر معلولان جسمی و ذهنی که در مرکز شبانه‌روزی ثمر خرم‌آباد نگهداری می‌شوند، از طبقات ضعیف و خانواده‌های کم‌بضاعت هستند و طبق قانون باید بخشی از هزینه این معلولان ذهنی و جسمی را دولت و بخشی دیگر را خانواده‌ها تأمین کنند، اما به‌دلیل ضعف مالی این خانواده‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های خود نیستند، از این رو بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود کرده و به یاری معلولان جسمی و ذهنی بپردازد.

عمودی‌زاده تصریح کرد: این مرکز در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده و بیش‌تر معلولانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند شامل معلولان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند که مشکلات عمده آنها بحث ژنوتیپی بوده است.

وی افزود: سال گذشته بهزیستی استان لرستان در بحث مشارکت‌های مردمی رتبه سوم کشور را با جمع‌آوری 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی به خود اختصاص داده است.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان به تقل از خبرگزاری فارس از استاندار لرستان به خاطر توجه ویژه‌ای که بهزیستی استان و به‌ویژه معلولان جسمی و ذهنی دارد، تقدیر کرد و گفت: به ازای هر معلول ماهانه بهزیستی استان 375 هزار تومان هزینه می‌کند که هزینه واقعی این فرد بیش از 800 هزار تومان است
ارسال نظرات