مدیرکل ارشاد استان یزد با تاکید بر اهمیت حمایت مالی از فیلم‌های جشنواره رضوی یزد، گفت: برای افزایش غنای دینی فیلم‌های این جشنواره باید کارگاه‌های آموزش معارف دینی برای فیلم‌سازان برگزار شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۸۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی غیاثی‌ندوشن ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: این جشنواره علاوه بر فعالیتهای کاری، یک انجام وظیفهای است که در قبال امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بر دوش ما نهاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره، به چند نکته رسیدیم که بنیاد رضوی، مجامع هنری، دینی و مسئولان ما باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: جشنواره رضوی با دیگر جشنواره‌ها تفاوتی دارد و آن این است که به نام دین، ائمه معصومین و سیره و زندگی امام هشتم است و از این جهت اهمیت بسیار بالایی دارد.

غیاثی‌ندوشن با بیان این مطلب که با توجه به موضوعی بودن جشنواره، باید بعد دینی جشنواره عمیق باشد، تصریح کرد: اگر کارهایی که نگرش سطحی به موضوعات دینی و زندگی ائمه اطهار(ع) داشته باشند در این جشنواره باشد، نه تنها حق مطلب را ادا نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌رسان هم باشد.

وی افزود: حداقل یک سال پیش از برگزاری جشنواره، یک اعتباری برای حمایت از تولید فیلم‌های مناسب باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد و افرادی که در این عرصه تمایل به داشتن کار تولیدی دارد، بدانند که پشتوانه‌ای دارند و کار را باید دقیق‌تر انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: برای تولید فیلم‌های جشنواره رضوی پشتوانه معارف دینی و معارف اهل‌بیت(ع) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید اقدامی صورت گیرد که تولیدات بر مبنای این معارف انجام شود.

غیاثی‌ندوشن با تاکید بر این مطلب که حوزه‌های علمیه و روحانیت باید در این زمینه با جشنواره همکاری و همراهی داشته باشند، ادامه داد: به غیر از بخش‌های هنری و تخصصی که لازم است و در این زمینه هم کار انجام شده، باید کارگاه‌های آموزشی در زمینه مشاوره‌های دینی برگزار شود.

وی با اشاره به نحوه انتخاب اعضای هیئت انتخاب جشنواره، گفت: در این جشنواره سعی شده از بهترین افراد در زمینه فیلم و مستند برای انتخاب آثار استفاده شود.

 

ارسال نظرات