۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل خریداری شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: تا به امروز بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان اردبیل خریداری شده که این مقدار خرید گندم تا به حال در استان بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۱۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی، در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بخش کشاورزی برای تأمین امنیت غذائی کشور به دلیل وجود تحریم‌های مختلف بر علیه ایران همیشه حائز اهمیت بوده است که در این راستا بهره‌برداران حوزه کشاورزی در طول این 37 سال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی گفت:‌ در حال‌حاضر در سطح استان اردبیل 1950 نفر کارمند در حوزه‌های مختلف جهادکشاورزی استان اردبیل انجام وظیفه می‌کنند که در کنار این موضوع حدود 115 هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف از جمله زراعت، باغات، شیلات و دام پروری فعالیت می‌کنند که این موضوع باعث شده استان اردبیل به یکی از قطب‌های کشاورزی کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل افزود:‌ در واقع بخش کشاورزی موتور محرکه اقتصادی استان اردبیل بوده و باید توجه به این موضوع بیش‌تر از قبل وجود داشته باشد چرا که بتوانیم جایگاه استان اردبیل را در سطح ملی بهبود بخشیم.

سروی تصریح کرد:‌ بسیاری از صنایع استان اردبیل نیز وابسته به بخش کشاورزی است که خوشبختانه سال زراعی 93 و 94 برای کشاورزی استان اردبیل بی‌نظیر بوده که نمونه بارز این موضوع خرید تضمینی 500 هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل تا به امروز است.

وی بیان کرد: امسال خرید گندم به دلیل حجم زیاد تولید برای اولین بار به صورت شبانه‌روزی انجام گرفت و حتی 46 نفر از پرسنل جهاد کشاورزی استان برای کمک به اداره کل غله در مراکز فروش حضور یافتند تا خرید گندم بدون هیچ مشکلی به انجام برسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت:‌ خوشبختانه استان اردبیل در حوره تولید کلزا رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که امسال 25 هزار تن خرید تضمینی جو نیز از کشاورزان به انجام رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار