از 26 تا 28 آبان‌ماه

جشنواره منطقه‌ای رویش کویر برگزار می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد از برگزاری جشنواره رویش کویر از 26 تا 28 آبان‌ماه سال جاری خبر داد و از دانش‌آموزان مخترع و صاحب ایده یزدی برای ثبت‌نام در این جشنواره دعوت کرد.
کد خبر: ۸۵۶۶۶۵۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مصطفی شاه‌نظری، عصر دیروز در جلسه برنامه‌‌ریزی و زمان‌بندی این جشنواره در بنیاد نخبگان یزد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، جشنواره منطقه‌ای رویش کویر از 26 تا 28 آبان‌ماه سال جاری در زاهدان برگزار می‌‌شود.

وی عنوان کرد: بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع‌های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش‌‌بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌‌های فکری به ثروت، جشنواره منطقه‌ای رویش کویر را با همکاری بنیادهای نخبگان استان‌‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار می‌‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد در ادامه داد: بخش ویژه جشنواره رویش کویر به مسئله بحران آب، خشکسالی، گیاهان دارویی و انرژی‌‌های نو، متناسب با پتانسیل‌‌های استان اختصاص دارد.

شاه‌­نظری خاطر نشان کرد: مخترعان می‌‌توانند با نام‌نویسی و شرکت در این جشنواره، اختراع خود را در رقابتی سالم مورد ارزیابی قرار دهند.

وی تاکید کرد: اختراعاتی که در این جشنواره به تأیید هیئت داوران بنیاد ملی نخبگان برسند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد برای طی مسیر توانمندسازی اختراعات بهره‌مند شوند.

شاه‌­نظری افزود: نام‌نویسی از متقاضیان شرکت در جشنواره، از طریق وبگاه بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.bmn.ir و همچنین وبگاه بنیاد نخبگان استان یزد به آدرس yazd.bmn.ir از اول مهر تا 10 آبان‌ماه سال جاری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: فقط اختراعاتی مجاز به نام‌نویسی هستند که گواهی ثبت اختراع از اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی کشور داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: برای اختراعات حوزه علوم پزشکی و دارویی، اخذ تأییدیه از وزارت بهداشت و ارائه آن الزامی است و لازم است که نام ثبت‌نام کننده همچنین ارائه دهنده اختراع در جشنواره در گواهی ثبت اختراع وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که هر مخترع مجاز است تنها یک اختراع را برای داوری در جشنواره ارائه کند و با توجه به معیارهای داوری (مسائل علمی، نوآوری بودن و قابلیت تجاری‌سازی)، مناسب است مخترعان بهترین اختراع خود را در جشنواره عرضه کنند.

 

ارسال نظرات