امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: جنگ تحمیلی8ساله؛ نقشه دشمن در جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر بود.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۳۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از صبح تفت: امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به درپیش بودن روز عرفه، گفت: روز عرفه روز دعا، ذکر و تضرع و راز و نیاز است و دعای عرفه امام حسین (ع) بسیار پرمضمون و پرمعناست.

حجت الاسلام «ابوالقاسم غفوری» همچنین سالروز شهادت حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکین را یادآور شد و اذعان داشت: آل سعود در سال 1366 حجاج ایرانی را که در مراس برائت از مشرکین شرکت کرده بودند به خاک و خون کشید.

وی حملات وحشیانه سعودی ها به مردم مظلوم یمن را نمونه دیگری از اقدامات وهابیت دانست و اذعان داشت: ماهیت آل سعود از صهیونیست ها پلیدتر است چراکه صهیونیست ها ادعای خادمی مردم و مسلمانی را ندارند ولی حکام آل سعود خود را ام القرا مسلمانان و خادم الحرمین الشریفین می دانند در حالی که امروز آلت دست آمریکا و اسرائیل شده اند.

خطیب جمعه تفت افزود: امروز آل سعود ایجاد تفرقه . جنگ میان مسلمانان را بسیار راحت تر و بهتر از آمریکا و اسرائیل انجام می دهد.

غفوری، در بخش دیگری از سخنانش به 31 شهریور ماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ 8 ساله بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی است که با هدف جلوگیری از نفوذ انقلاب در کشورهای دیگر انجام شد.

وی افزود: هر جنگ 8 ساله خسازات مالی زیادی به بار آورد و جوانان زیادی را از ما گرفت ولی این جنگ، گنجی شد تا نسل های آینده از آثار و برکات آن استفاده کنند.

امام جمعه تفت به تشریح یکی از آثار دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: یکی از آثار جنگ تربیت نیروهایی بود که امروز بخشی از جهان اسلام را فرماندهی کنند و دشمن از شنیدن اسم آن ها لرزه به اندامش بیافتد.

وی در ادامه سخنان خود در مورد دفاع مقدس گفت: هر چند جنگ تمام شده است اما دفاع تمام شدنی نیست چراکه همان دشمنان قدرتمند وجود دارند و به دنبال هر راهی برای توطئه علیه ملت ایران و نفوذ به کشور در شکل های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی هستند و اگر می بینیم گاهی اوقات کوتاه می آیند برای این است که مهیا توطئه جدیدی شوند.

بازگشایی مدارس، سالروز شهادت امام باقر(ع)، تعرض دوباره صهیونیست ها به بیت المقدس، رحلت آیت الله خزعلی(ره) و عید قربان از دیگر محورهای بیانات امروز امام جمعه تفت بود.

 

ارسال نظرات