معاون سابق برنامه ریزی استاندار یزد:
معاون سابق برنامه ریزی استاندار یزد گفت: چون این ها در چند مواجهه از شیعیان یمن و از ایران ؛که همواره یاور مظلومین بوده است؛ شکست خورده بودند و فرماندهانشان کشته شده بودند از این طریق به دنبال انتقام بوده اند.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۶۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از عصر فرهنگ، معاون سابق برنامه ریزی استاندار یزد در جمع مردم محله اکبر آباد یزد با اشاره به آیه 54 سوره مائده گفت: خدا می فرماید:« ای کسانیکه ایمان آورده اید هر کس از شما که از دینش برگردد، پس بزودی خدامردمی را می آورد که هم خدا دوستشان دارد و هم آنها خدا را دوست دارند ،اینهادر برابر مؤمنین متواضع و در برابر کافران مقتدرند و در راه خدا جهاد می کنند واز ملامت هیچ ملامتگری پروا ندارند.» قرائن و شواهد می گوید این آیه در شان حضرت علی(ع) و شیعیان ایشان است. همچنین این آیه نکات فراوانی دارد.

محمدرضا بابایی اظهار کرد: از این آیه می توان فهمید که اگر این وظایف انجام نشود فرد مرتد محسوب می شود و این ویژگی ها باید در مومنین باشد.

وی گفت: خدا آن ها را دوست دارد و آن ها نیز خدا را دوست دارند. البته طبق آیات و روایات نشانه این دوست داشتن تبعیت از پیامبر و جانشینان وی است

بابایی  افزود: آن ها در مقابل مومنین خاضع، خاشع و افتاده اند و دست مسلمین را می گیرند و در مقابل کفار بسیار شجاعانه، محکم و سرسختانه رفتار می کنند. مومنین دائما در حال جهادند. البته جهاد فقط جهاد نظامی نیست. جهاد نظامی مقطع خاصی دارد. جهاد تبلیغی و فرهنگی هم از اقسام جهاد هستند. فعالیت اقتصادی هم اگر برای رضای خدا باشد جهاد است.

وی اظهار داشت: آن ها از سرزنش سرزنش کنندگان نمی ترسند. یعنی مومنین در راه حق مورد سرزنش هم قرار می گیرند ولی باکی ندارند چون راه خدا را شناخته اند.

بابایی همچنین با اشاره به فاجعه منا گفت: خیلی ها می گویند اتفاقی که در مکه افتاد عمدی بوده است. چون این ها در چند مواجهه از شیعیان یمن و از ایران ؛که همواره یاور مظلومین بوده است؛ شکست خورده بودند و فرماندهانشان کشته شده بودند از این طریق به دنبال انتقام بوده اند.

وی تاکید کرد: حتماً عمدی در کار بوده است. این ها درسی که از یزید گرفته اند را پس می دهند. یزید هم در زمان حکومت خود در مدینه قتل و غارت و کشتار به راه انداخت. یزید می خواست همین برنامه را در مکه هم اجرا کند ولی موفق نشد.

گفتنی است مراسم یادبودی شهید محمد جلال شکاری به همت پایگاه بسیج شهید منتظر قائم یکشنبه شب در بوستان جوان محله اکبر آباد برگزار شد.

 

ارسال نظرات