رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد خبر داد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: استان یزد جایگاه ششم را در بازسازی عتبات عالیات دارد.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۷۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدرضا جعفری‌خرم اظهار داشت: استان یزد دو پروژه بازسازی را در عراق بر عهده دارد که یکی نماچینی بیرونی صحن حضرت امامزاده سید محمود(ع) در شهر بلد و دیگری ساخت دو در ورودی طلای حرم حضرت مسلم(ع) در مسجد کوفه است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: جعفری‌خرم در مورد هزینه‌های اجرای این پروژه‌ها بیان کرد: نماچینی امامزاده سیدمحمود(ع) بین 300 تا 500 میلیون تومان و ساخت درهای حرم حضرت مسلم(ع) نیز بین 500 تا 700 میلیون تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: پروژه نخست تا پایان امسال و ساخت درها نیز در 6 ماه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد.

این مسئول در مورد جایگاه کمک‌های استان یزد به بازسازی عتبات عالیات در مقایسه با دیگر استان‌های کشور عنوان کرد: در سال‌های گذشته استان یزد جایگاهی بالاتر از رتبه 20 را در بین استان‌های کشور داشت اما اکنون در زمره 6 استان کشور در لیست کمک‌های مردمی در بین استان‌ها قرار دارد.

جعفری‌خرم خاطرنشان کرد: تاکنون از استان یزد 4 هزار نیروی کار به عراق اعزام شده‌اند و اکنون از افرادی که در کار بنایی و معماری مهارت کافی دارند، ثبت‌نام می‌شود و این افراد در قالب ماموریت‌های 25 روزه به عراق اعزام می‌شوند.

وی در مورد میزان کمک‌های استان یزد به ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: مردم استان یزد در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان وجه نقد و دو کیلو طلا به این امر اختصاص داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: مبلغ 500 میلیون تومان اجناس مورد نیاز از طریق مشارکت‌های مردمی به بازسازی عتبات عالیات اعطا شده است.

جعفری‌خرم افزود: در نیمه نخست سال جاری نیز 600 میلیون تومان به صورت نقدی و یک کیلوگرم طلا به عتبات هدیه شده است.

وی همچنین از زائران عتبات عالیات خواست که قبل از سفر کمک‌های خود را به ستادهای بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند تا با برنامه‌ریزی بیشتری نسبت به امر بازسازی این اماکن اقدام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد عنوان کرد: تمهیداتی نیز برای سفر و بازدید خیران از مراحل بازسازی و در دست بازسازی در عراق فراهم شده است که این مسئله شامل خیرانی می‌شود که مبالغ بالایی را به این امر اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: هر فرد خیر می‌تواند با توجه به مبالغ پرداختی در مورد بازسازی در برخی از اماکن مذهبی مشخص شده در عراق برگ سند افتخار دریافت کند.

 

ارسال نظرات