رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری یزد:
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: برای برگزاری خوب و با شکوه انتخابات، باید منشور اخلاقی، حقوقی انتخابات تدوین شود.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۳۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد: غلام‌علی دهشیری در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان یزد اظهار داشت: تهیه منشور با تأسی به آیات قرآن کریم، روایات معنوی اهل‌بیت(ع) و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری می‌تواند نقشه راه همه دست‌اندرکاران انتخابات و فعالان این عرصه باشد.

وی پیش‌بینی بحران‌ها و تنش‌های حوزه‌های انتخاباتی و شعب اخذ رأی را بهترین برنامه برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی دانست و گفت: مسائل و موضوعات مبتلا به استان از هم اکنون مشخص است و می‌توان پیش‌بینی کرد چه مسائلی بستر بحران‌های آینده است.

این مقام قضایی بر نقش حائز اهمیت و اثرگذار اصحاب رسانه در انتخابات اشاره کرد و افزود: جلب مشارکت حداکثری رسانه‌ها در این حماسه ملی علاوه بر حرکت در جهت برگزاری انتخابات با شکوه و با عظمت با تشکیل جلسات توجیهی و آموزشی نقش بی‌بدیلی در جهت پیگشیری از جرائم انتخاباتی دارد.

وی از ضرورت رعایت تناسب اقدامات پیشگیرانه با افراد مرتبط با انتخابات، اظهار داشت: جرائم در چند بخش نامزدها و طرفداران، عوامل نظارتی و رسانه‌ها و عوامل اجرایی امکان شکل‌گیری دارند که باید برای هر یک از اقشار و طیف‌ها برنامه‌های پیشگیرانه متناسب تدوین کرد.

دهشیری فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین لازمه برگزاری انتخابات با شکوه دانست و بیان کرد: باید با فرهنگ‌سازی بی‌اعتمادی‌ها را به حداقل رساند تا انتخاباتی در حد شور و شعور مردم برگزار شود.

وی تصریح کرد: باید با کار و ابزار فرهنگی این مسئله در جامعه نهادینه شود که منصب در اسلام مسئولیت و ابزار خدمت به مردم است.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان خاطرنشان کرد: در نامزد‌ها نباید احساس تکیف بر احساس مسئولیت غلبه پیدا کند چرا که حضور نامزدهای احساس تکلیف کرده بدون احساس مسئولیت در قبال نظام مقدس و مردم فهیم و همیشه در صحنه، انتخاباتی توأم با اتهامات و حوادثی همچون حوادث سال 88 را رقم می‌زند.

 

ارسال نظرات