وی به انتظارات و دغدغههای موجود در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: موضوع مدارس تخریبی، غیر مقاوم سازی شده، شبانهروزیها، وسایل گرمایشی، همچنین محتوا و متون کتب درسی از جمله دغدغههای مهم است.
*گره خوردن نظام رتبهبندی معلمان با موضوع معیشت آنان به صلاح نیست
جعفری موضوع نظام رتبهبندی معلمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: متأسفانه این موضوع با بحث معیشت معلمان به طور نامناسب گره خورده است؛ در بحث معیشت معلمان انتظار است که ضریب و پایه حقوقی بالا برود و به صورت هماهنگ برای تمام معلمان باشد.
وی تصریح کرد: موضوع رتبه بندی معلمان در خصوص ارتقای کیفیت آموزشی و در راستای فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، پرورشی و فوق برنامه معلمان تعریف شده است و گره خوردن این موضوع با معیشت معلمان به صلاح نیست.
*دولت، آموزش و پرورش را دریابد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ضرورت توجه جدی دولت به آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: بسیاری از فرهنگیان اعلام میکنند که چندین سال است، بازنشسته شدهاند و هنوز پاداش بازنشستگی نگرفتهاند و یا ازدواج کردهاند و پاداش ازدواج به آنان داده نشده است و این مسائل در روحیه فرهنگیان تأثیر گذاشته و به تبع آن در امور آموزشی، اثر منفی میگذارد.
وی با اشاره به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامهریزی در خصوص محروم شدن کارمندان از ادامه تحصیل، اعمال این بخشنامه برای فرهنگیان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: موضوع دانش افزایی و ادامه تحصیل معلمان مسئلهای جدی است و مسئولان آموزش و پرورش باید این دغدغه جدی را مرتفع کنند.
*استثمار معلمان حق التدریس و شرکتی
جعفری در ادامه سخنان خود موضوع قانون مصوب مجلس در خصوص استخدام معلمان حقالتدریس و شرکتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه آییننامهای تصویب شده است که باعث استثمار اکثر این نیروها میشود.