به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ شهردار ناحیه 4 منطقه 20 با اشاره به مشکلات ترافیکی موجود، درمان مقطعی برای حل معضل ترافیک این منطقه را احداث پارکینگ طبقاتی و همچنین استفاده از اسمارت پارکینگ (پارکینگ های چرخشی برقی) عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح، ایستگاه تاکسی های شوش - بازار- متروی جوانمرد و شهرری که در حدفاصل فلکه دوم تا فلکه سوم و شمال فلکه دوم قرار دارند به پایانه تاکسی ها در فلکه اول انتقال می یابد که جمع آوری این ایستگاه ها کمک بزرگی به کاهش بار ترافیکی دولت آباد خواهد کرد.
مهندس احمد غلامی، افزود: خیابان علی نواز از ابتدای فلکه اول تا میدان صفائیه(شهید سیفی)، تنها محوری است که بار ترافیک شمال شهرری را به جنوب منتقل می کند و با توجه به اینکه انتهای خیابان علی نواز باریک می شود، برای رفع ترافیک این قسمت، در حال نوسازی، عقب نشینی و نیز تملک املاک این محدوده هستیم که قبل از تقاطع صفائیه یک رمپ راستگرد به بلوار بسیج احداث کنیم تا از بار ترافیک تقاطع خیابان علی نواز و بلوار بسیج کاسته شود.
حسام الدین سیفی کارشناس مسئول ترافیک ناحیه 4 نیز در پاسخ به سئوالات مکرر شهروندان این منطقه نسبت به ترافیک سنگین از فلکه اول تا فلکه سوم دولت آباد، تصریح کرد: بافت دولت آباد به دلیل قرار داشتن گروه ها و آپارتمان های قدیمی با بلوک ها و واحد های زیاد، بسیار متراکم بوده و تملک آنها غیر ممکن است. همچنین به دلیل بافت تجاری، این محله یکی از بزرگترین مراکز خرید شهرری به شمار می رود و به یک مرکز خرید برون منطقه ای نیز تبدیل شده که از نقاط مختلف و محلات دیگر حتی از افسریه و نازی آباد برای خرید به این منطقه مراجعه می کنند.
پارک حاشیه ای از معضلات جدی این محله است و به لحاظ تجاری بودن املاک، امکان تعریض هم وجود ندارد. به همین خاطر خطوط اتوبوسرانی از فلکه اول تا فلکه سوم جمع شد و فقط خط دولت آباد به متروی شهرری در فلکه سوم دایر است که حجم زیاد مسافران را در این محور جابجا می کند.
سیفی اظهار داشت: با افتتاح بزرگراه امام علی(ع) یک خروجی به سمت صفائیه ایجاد شد که موجب افزایش بار ترافیک ورودی به میدان صفائیه و تقاطع علی نواز شده که با تعاملات و مکاتبات با معاونت کل ترافیک شهرداری تهران، 3-4 پایه چراغ راهنمایی مشتمل بر 15 فانوس راهنمایی و رانندگی در این تقاطع برای هشدار به رانندگان و تامین امنیت محل نصب کردیم.