یادداشت/

اقتصاد مقاومتي فراموش فوتبالي‌ها نشود

شروط جديد ايشان براي پذيرش برجام بايد فصل‌الخطاب قرار گيرد تا حداقل جلوي بسته شدن يك قرارداد بد ديگر در فوتبال گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۸۶۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، هرچند كه مدت‌هاست فوتبال ايران با استفاده از برندهاي ريز و درشت خارجي عملاً شرايط را براي توليدكنندگان داخلي ورزش چنان سخت كرده كه ديگر تواني براي مقابله با رقباي خارجي ندارند، اما حالا و بعد از توافقات هسته‌اي و در شرايطي كه احتمال برداشته شدن برخي تحريم‌ها براي كشورمان مي‌رود برخي به تكاپو افتاده‌اند كه پاي برندهاي معروف ورزشي را به كشور باز كنند.
ديروز خبري روي خروجي برخي خبرگزاري‌ها قرار گرفت مبني بر اينكه فدراسيون فوتبال با شركت آل‌اشپورت قرارداد دارد و مايل است كه اين قرارداد را تا پايان جام‌ جهاني 2018 تمديد كند اما با توجه به شرايط جديد پيشنهادهاي برندهاي ديگر را نيز بررسي مي‌كند و بعد تصميم مي‌گيرد. 
داستان عقد قرارداد با شركت ال‌اشپورت و اجناس دست چندم اين شركت كه در اختيار تيم ملي قرار گرفت براي همه روشن است. روشن است كه در اين ميان آنان كه بيشترين سهم را بردند دلال‌ها و برخي رؤساي فوتبال بودند كه با امضاي قرارداد تركمنچاي‌گونه با آل‌اشپورت شرايط قبل از جام جهاني، اتفاقات جام جهاني و معضلات امروز را پديد آوردند. بايد توجه داشت به ميان آمدن نام برخي شركت‌ها و برندهاي توليدكننده لوازم ورزشي نيز بي‌ربط به اين دلال‌بازي‌ها و كيسه دوختن‌ها نيست، بنابراين بايد به هوش بود و به راحتي زير بار چنين قراردادها و توافقنامه‌ها نرفت.
فراموش نكنيم كه مقام معظم رهبري در نامه خود به رئيس‌جمهور چه شرايطي را براي پذيرش برجام عنوان كردند، يكي از آنها مربوط به واردات بي‌رويه اجناس مصرفي به كشور بود؛ وارداتي كه اقتصاد مقاومتي كشور را دچار معضل و مشكل مي‌كند و به آن ضربه مي‌زند.
شروط جديد ايشان براي پذيرش برجام بايد فصل‌الخطاب قرار گيرد تا حداقل جلوي بسته شدن يك قرارداد بد ديگر در فوتبال گرفته شود.
فوتبال ايران سال‌ها و روزهايي را به ياد دارد كه در شرايطي بدتر از اين با توليدكنندگان داخلي به كار خود ادامه مي‌داد و مشكلي هم ايجاد نمي‌شد، توليدكنندگان داخلي هم البسه تيم‌هاي باشگاهي را تأمين و تيم ملي را تغذيه مي‌كردند، مشكلي هم پديد نمي‌آمد، اما طي چند سال گذشته همانطور كه عنوان شد با به ميان آمدن پاي برندهاي خارجي بدون اينكه به كيفيت آنها توجه شود توليدكنندگان داخلي از صحنه فعاليت در رشته‌هاي ورزشي به خصوص فوتبال خارج شدند تا خارجي‌ها فعال‌المايشاء اين عرصه شوند.
حالا با شرايط جديد اين خطر وجود دارد كه دلال‌ها و آنها كه تنها به جيب خود مي‌انديشند با سرازير كردن انواع و اقسام برندها فوتبال مصرف‌زده ايران را اسير آنها كنند و با عقد قراردادهاي آنچناني و تحميل اجناس بي‌كيفيت‌تر از آنچه كه تاكنون در اختيار تيم‌هاي ايراني قرار گرفته جيب خود را پرپول‌تر از قبل و توليدكنندگان داخلي را منزوي‌تر از قبل كنند. تيم ملي واليبال ايران مدت‌هاست با استفاده از توليدات داخلي در بزرگ‌ترين عرصه‌هاي واليبال حاضر مي‌شود و به بهترين شكل عرض‌اندام مي‌كند تا ثابت شود مي‌توان با توليد ايراني هم حرفي براي گفتن داشت.
پس بهتر است فوتبالي‌ها هم به جاي سبك و سنگين كردن قراردادهايي كه دلال‌ها به آنها تحميل مي‌كنند كمي به فكر تحقق منويات مقام معظم رهبري و كمك به اقتصاد مقاومتي باشند و به توليدكنندگان داخلي هم ميدان بدهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار