وی با اشاره به مشکلات و هزینههایی که روشهای معمول پرداخت با استفاده از کارت بانکی و پایانههای فروشگاهی (POS) برای مشتریان، صاحبان کسب و کار، شرکتهای PSP و بانکها ایجاد کرده است گفت: بدین ترتیب نیاز به استفاده از تلفن همراه در این زمینه با هدف راحتی و امنیت کاربر، رفع مشکلات و کاستن از هزینهها به شدت احساس می شد.
رونقی با بیان تجارب شرکتهایی نظیر اپل و سامسونگ در این باره ادامه داد: در ایران نیز با تولید نرم افزار موبایل بانک تجارت عملاً امکان "پرداخت از هر مکان و در هر زمان" برای تلفنهای همراه با نام "تجارت پی " فراهم شده است.
رونقی گفت: این اپلیکیشن علاوه بر سهولت استفاده و امنیت اطلاعات مشتریان، امکاناتی برای حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی و جلب مشتریان جدید را برای صاحبان کسب و کار فراهم آورده است.
وی افزود: با استفاده از این سرویس مشتریان قادر به پرداخت موبایلی بهای کالا و خدمات بصورت حضوری و یا غیرحضوری (در سایت ارائه دهنده کالا و خدمات) بوده و رمز را نیز بر روی تلفن همراه خود وارد نموده و بدین وسیله از افشای رمز جلوگیری بعمل خواهد آمد.
رونقی به مزایای این نرمافزار برای صاحبان کسب و کار اشاره کرد و گفت: صاحبان کسب و کار علاوه بر دریافت موبایلی بهای کالا و خدمات خود، به امکاناتی از قبیل ارائه کوپن تخفیف، ارسال تبلیغات و پیام، اعلام حراجهای فصلی و نمایش مکان کسب و کار، به مشتریان بالقوه دسترسی خواهند داشت.