به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت سفورای فرانسه قصد دارد از ابتدای سال آینده میلادی چند فروشگاه در ایران دایر کند و به اولین شرکت اروپایی فروشنده لوازم آرایشی تبدیل شود که بعد از تحریم ها به طور مستقیم در ایران فروشگاه دایر می کند.
سفورا، که بخشی از شرکت چندملیتی فروش محصولات لوکس آل وی ام اچ به شمار می رود، حدود 2 هزار فروشگاه در سراسر جهان دارد و علاقمند است در ایران که یک بازار پرمشتری از جهت لوازم آرایشی است حضور داشته باشد.
بر اساس تحقیقات موسسه تحقیقاتی یورومانیتور، ایران با جمعیتی 80 میلیون نفری، دومین بازار بزرگ محصولات زیبایی در خاورمیانه پس از عربستان سعودی است و میزان فروش لوازم آرایشی در آن در سال 2014 به بیش از 3.86 میلیارد دلار (3.5 میلیارد یورو) رسید.
بر اساس پیش بینی های یورومانیتور، انتظار می رود بازار زیبایی و لوازم آرایشی در ایران در 5 سال آینده حدود 3 برابر شود و به بیش از 10 میلیارد یورو برسد.
یک منبع آگاه در این باره گفت: «سفورا در حال حاضر در حال نهایی کردن مذاکرات با شریک خود در ایران است.»
یک منبع دیگر که نخواست نامش فاش شود گفت: «مذاکرات با توزیع کنندگان کاملا به مراحل نهایی رسیده است. یک منبع گفت، سفورا انتظار دارد 7 بوتیک در ایران دایر کند.
برنامه جامع اقدام مشترک که در ماه جولای در وین بین ایران و 6 قدرت جهانی به امضا رسید، قرار است در سال 2016 به تحریم های اقتصادی علیه ایران پایان دهد.
در حالی که محصولات زیبایی غربی از مدت ها پیش در فروشگاه های مختلف به فروش می رسند، اما انتظار می رود توافق ماه جولای موجب رشد سریع اقتصادی در کشوری شود که مدت ها از حجم پایین سرمایه گذاری رنج برده است.
ورود سیل کالاهای مصرفی و لوکس غربی به کشور و به تبع آن زمینگیر شدن تولید داخلی و تحلیل رفتن منابع ارزی کشور برای مصارف جاری یکی از نگرانی های کارشناسان و فعالان اقتصادی است.