رئیس اداره بهزیستی اشکذر گفت: در سال گذشته 100 درصد از جمعیت کودکان 3 تا 6 سال، تحت پوشش طرح غربالگری و تنبلی چشم قرار گرفتند که امسال بنا داریم این رقم را حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۸۰۴۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر: رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر در آیین اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی)، اظهار داشت: یکی از راهبردهای سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها است.

"دکتر ابهت" رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر تصریح کرد: علم، دانش، تخصص و اقدامات پیشگیرانه در دنیا نتایج خوبی داشته است و شاهد کاهش معلولیت‌ها در انواع و اقسام آنها هستیم.

وی گفت: طرح تنبلی چشم به صورت رایگان در اشکذر اجرا می شود و در مدت اجرای طرح توانسته‌ایم اقدامات مناسبی را برای جلوگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان انجام بدهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت‌ سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از طرح تنبلی چشم، تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۰۰ کودک در شهرستان اشکذر مورد معاینه قرارگرفتند که قریب به ۱۳ درصد از موارد بررسی شده، دچار مشکلات بینایی بودند که از این بین برای ۳۶ کودک عینک تجویز و ۳ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 100 درصد از جمعیت کودکان 3 تا 6 سال، تحت پوشش طرح غربالگری و تنبلی چشم قرار گرفتند که امسال بنا داریم این رقم را حفظ کنیم.

ابهت اظهار امیدواری کرد: خانواده‌ها و والدین با توجه به اهمیت طرح تنبلی چشم در این طرح مشارکت کنند.

 

ارسال نظرات