به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا کفاش با اشاره به جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع آسیبشناسی طلاق و حضور نمایندگانی از آموزشوپرورش در این جلسات اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ازدواج و طلاق را در دستور کار قرار داده بود و وزیر آموزشوپرورش نیز در این جلسات حضور داشت.
وی افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش مسائل آسیبهای اجتماعی و تربیتی و مشاوره را بررسی میکنند و در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایندگان این معاونتها نیز حضور داشتند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اینکه در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیبهای اجتماعی و دلایل طلاق بررسی و وظایف و مسئولیتهای هر نهادی نیز مشخص شد،گفت: از آموزشوپرورش انتظار داشتند در آموزشهای دوره دبیرستان به شیوههای صحیح اداره زندگی با هدف کاهش آمار طلاق توجه داشته باشد.
کفاش بیان کرد: آموزشوپرورش گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشنهادات و راهکارهایی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد که پس از بررسی در شورا برای اجرا به ما ابلاغ شد به عنوان مثال ما را موظف کردند در کتابهای درسی به مسئله ازدواج، همسرداری، مهارتهای زندگی و سازش زوجین با یکدیگر بپردازیم. در حوزه فوق برنامه و پرورشی نیز در اردوها و برنامههای کشوری از مدرسان و شخصیتهایی که میتوانند مهارتها و هشدارهای لازم را به دانشآموزان ارائه دهند، بهره ببریم و مهارتهای زندگی را به دانشآموزان آموزش دهیم.
وی عنوان کرد: یکی از آسیبهای عنوان شده در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی عدم آشنایی جوانان با مهارتهای زندگی بود که این موضوع از دلایل افزایش طلاق است. در دوران دبیرستان و دانشگاه باید مهارتهای لازم را به دانشآموزان ارائه کرد تا شیوههای صحیح زندگی مشترک را بیاموزند.
کفاش با اشاره به اینکه وظایف اصلی آموزشها در حوزه ازدواج بر عهده وزارت آموزشوپرورش و آموزش عالی است، ادامه داد: بخشی از مشکلات موجود به نحوه انتخاب همسر مربوط است یعنی جوانان باید بیاموزند که به چه افرادی پاسخ مثبت بدهند، معیارهایی برای ازدواج داشته باشند و براساس احساس تصمیم نگیرند.