قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه در حالی نزدیک به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته تثبیت شده است که گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر شده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۰۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش بسیج، به نقل از رویترز، انتشار آمارهای مثبت و امیدوارکننده در خصوص وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه اکتبر تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال داشته است.

بر اساس این گزارش مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه وینگ فونگ در این باره گفت: با بیشتر شدن احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت کمتر از 1100 دلار در هر اونس خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1093 دلار رسیده است. قیمت طلا نسبت به 1084 دلار روز جمعه که پایین ترین سطح از 7 اوت به شمار می رود، فاصله چندانی نگرفته است.

جیمز گاردینر از موسسه سرمایه گذاری ام کی اس نی تاکید کرد: سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1074 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1050 دلار نیز کاهش خواهد یافت.

در این گزارش می افزاید، شاخص ارزش دلار نیز به بالاترین سطح خود در 7 ماه اخیر رسیده است. ادوارد میر تحلیلگر برجسته موسسه اف سی استون نیز گفت: اگر فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش دهد، آنگاه برای افزایش مجدد نرخ بهره در نشست های بعدی به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت و نمی توان نسبت به افزایش قیمت این فلز زرد چندان امیدوار بود.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا ، قیمت این فلز زرد در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و چین قرار خواهد داشت. برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که افزایش تقاضای فصلی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند می تواند مانع از کاهش شدید قیمت طلا شود.

افزایش واردات طلای کشورهای آسیایی و همچنین اصلاح سیاست های ارزی و پولی چین می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

منبع:سایت طلا

ارسال نظرات