وقتی نفوذ اقتصادی مانع رشد تولیدات داخلی می شود
سیاوش غیبی پور دکترای اقتصاد پولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نفوذ اقتصادی از طریق ورود به بازار های مصرف است تا بتوانند از طریق کالاهای وارداتی، بر فرهنگ واعتقادات بومی آن کشور تسلط یابند.
وی در ادامه افزود: زمانی که بازار از شفافیت و رقابت پذیری خارج شود، منجر به وابستگی می شود، که پیامدهایی چون مفاسد اقتصادی، رانت خواری و انحصار طلبی را موجب می شود.
این اقتصاددان در ادامه اشاره کرد: نیروی انسانی عامل مهم سرمایه کشور است و باید مسوولان با برنامه هایی منسجم نگذارند دشمنان در افکار این قشررسوخ کنند.
وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه نماد عینی نفوذ در نیروی انسانی را در برخی دانشگاه ها می بینیم، به طوریکه استاد و دانشجو به فرهنگ روزمرگی دچار شده و از تولید گرایی فاصله گرفته و مبلغ کالاهای وارداتی و علم وارداتی تبدیل شده اند.