کد خبر: ۸۵۹۴۱۰۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه توسعه روحیه شهادت‌طلبی خواب را از چشم دشمنان می‌گیرد، گفت: برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در تابستان امسال در شهرستان بستک نشانگر این بود که مردم ما پاسدار خون شهدا هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان شام‌گاه چهارم آبان‌ماه در همایش پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیر عامل یکی از مواردی است که ضرورت آن در شرایط بحران احساس می‌شود و عدم اجرای آن در شرایط عادی ممکن است چالش‌های بزرگی را در زمان جنگ و بلایای طبیعی به کشور وارد کند، امروز اگر دشمن از تأسیسات هسته‌ای فردوی ما عصبانی است بدلیل این است که پدافند غیر عامل آن رعایت شده و دشمن نمی‌تواند با حملات موشکی هم آن را نابود کند.

 وی که در سالن پیامبر اعظم(ص) بستک سخن می‌گفت، افزود: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی حفظ وحدت در کشور و توسعه آن در منطقه است که دشمن از این موضوع عصبانی است، وحدت می‌تواند سرمایه‌گذاری دولت‌های استثمارگر را برای چپاول کشورهای اسلامی از بین ببرد، برخی دولت‌های کوته‌فکر در مسیر مشخص کرده دشمن حرکت می‌کنند و موجب تفرقه و عداوت در بین مسلمان می‌شوند.

 ترابی با بیان اینکه حرکت و توسعه بسیج موجب یأس دشمنان اسلام خواهد شد، تصریح کرد: فرهنگ بسیجی که همان فرهنگ ایثار و خودباوری است باید فرهنگ عامه مردم و مسئولین باشد، گروه‌های مقاومت از حزب‌الله لبنان گرفته تا جهاد اسلامی فلسطین با ایجاد روحیه بسیجی در خود و با پوشیدن لباس بسیجیان ایران در مقابل چهارمین ارتش قدرتمند دنیا ایستادند و موفق شدند، قطعاً توسعه این روحیه در منطقه خواب را از چشم دشمنان می‌گیرد.

 وی با اشاره به برکت حضور شهدای گمنام افزود: برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در تابستان امسال در شهرستان بستک نشانگر این بود که مردم ما پاسدار خون شهدا هستند.

 فرمانده سپاه امام سجاد(ع)  با بیان اینکه نشستن شش کشور که داعیه کدخدایی دنیا را دارند در یک طرف میز مذاکره و مقابل ما نشانگر برتری ایدئولوژی جمهوری اسلامی است اظهار کرد: بیان و دلایل ما بر اساس منطق و خرد است و حاظریم پشت هر میزی از حقوق خود دفاع کنیم، این دستاورد با مقاومت مردم و روحیه بسیجی محقق شده است که باید در عرصه‌های دیگر هم ظهور و بروز پیدا کند.

 وی بیان کرد: خیلی از به اصطلاح ابرقدرت‌ها منطقه‌ای و جهانی تصمیم گرفتند که سه ماهه بشار اسد را کنار بزنند و سوریه را نابود کنند اما ایران گفت نه، و الان چهار سال است که نتوانستند به هدفشان برسنند و سوریه تبدیل به چالشی شده است که دامن آنها را گرفته است و برای هر مذاکره‌ای پیرامون سوریه خواستار حضور ایران هستند.

 ترابی در پایان گفت: سامانه‌های موشکی سپاه، تونل‌های ساخت موشک، شهرهای موشکی که نشان داده شد بخشی از دستاورد نیروی هوایی سپاه پاسداران اسلامی است که سال‌ها پیش بدست آمده بود و امسال رسانه‌ای شد، در زمینه دفاعی در نیروی زمینی و دریایی چنین دستاوردهایی داریم که گاها بخش‌هایی از آن را به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

ارسال نظرات