خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۹۵۶۲۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

خبرگزاری بسیج: شهردار خامنه از اعلام آمادگی شهرداری این شهر برای ساخت موزه دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام خبر داد.

بابک شریفی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: فضای یادمان دو شهید گمنام که سال گذشته در شهر خامنه به خاک سپرده شده اند مکان خوبی برای ساخت موزه دفاع مقدس در این شهر است.

وی با بیان اینکه شهرداری نهاد خدماتی نیست بلکه نهاد اجتماعی و فرهنگی در کنار ارائه خدمات شهری است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز جزو مسائل مهم فرهنگی است که اگر نهادهای دیگر همکاری کنند شهرداری آمادگی خود را برای ساخت سومین موزه در این شهر به نام دفاع مقدس اعلام می کند.

شریفی ادامه داد: دومین موزه این شهر نیز بنا به پیشنهاد شهرداری خامنه تبدیل خانه شیخ محمد خیابانی از مبارزان و روحانیون دوران مشروطه به عنوان موزه مشروطه است که تملک آن صورت گرفته و طی مکاتباتی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده امید است در آینده ای نزدیک با ثبت ملی شدن آن بتوانیم این کار را عملی کنیم.

وی همچنین از ساماندهی منطقه قره کهریز خامنه در جاده اصلی شبستر –تسوج خبر داد و گفت: دو طرح سرمایه گذاری در این منطقه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته تا این منطقه تفریحی موجب جذب گردشگر بیشتر شود.

شهردار خامنه با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی و همچنین تاکید به زیربنایی بودن فرهنگ در جامعه، به ایستگاه های مطالعه در پارک های خامنه نیز اشاره و بیان کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقا سطح فرهنگ جامعه در پارک های این شهر ایستگاه هایی گذاشته شده است تا مردم بتوانند ضمن استفاده از فضای تفریحی پارک، از کتب این کتابخانه ها هم برخوردار شوند.


وی ساماندهی منطقه چنار در شهر خامنه را از دیگر کارهای مهم شهرداری عنوان و بیان کرد: برای این منطقه تاریخی(یکصدمین اثر طبیعی) که دچار فرسودگی شده بود با حمایت فرماندار یکصدمیلیون تومان از ماده 180 و یکصدمیلیون تومان از اعتبارات شهرداری در نظر گرفته شده است تا به عنوان نقطه مهم و دیدنی شهر تبدیل شود.

بابک شریفی تکمیل و افتتاح تالار بزرگ شهر خامنه با زیربنای 1700متر مربع در چهار طبقه را از کارهای مهم شهرداری خامنه نام برد و افزود: طبقه زیرزمین این تالار برای برگزاری مراسم های مختلف، طبقه نخست آن برای غذاخوری و دو طبقه سوم و چهارم به عنوان سوئیت در نظر گرفته شده که سالن مراسم و سوئیت آن به پایان رسیده و اگر غذاخوری آن هم تکمیل شود، در دهه فجر افتتاح می شود.

وی آسفالت ریزی خیابان های شهر خامنه به حجم دوهزار تن، جداسازی آب شرب و جدول گذاری در این خصوص، ساخت واحدهای صنفی برای رفع معضل بیکاری توسط بخش خصوصی، نوسازی غسالخانه، برگزاری همایش های مختلف با عنوان حجاب و عفاف، بهداشت، برنامه های سلامت، مسابقات ورزشی همچون دومیدانی، بادبادک پرانی و ... را از دیگر کارهای شهرداری خامنه در ماه های گذشته امسال برشمرد.

ارسال نظرات