ایلنا؛ از بغض محمد(ص) تا رقص با گرگها!

وی سال 89 با اتهام « اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام »» به شش سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی شامل ساختن فیلم...
کد خبر: ۸۶۰۴۴۶۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

خبرگزاری کار ایران با ذوق زدگی قرار گرفتن یک سیاه‌فیلم برای بررسی در فهرست گلدن گلوب را به اطلاع مخاطبانش رساند.

کارتل مطبوعاتی حامی کودتای آمریکایی – صهیونیستی سال 88 در حالی که با شوق و ذوق از قرار گرفتن فیلم تاکسی در لیست بررسی برای گلدن گلوب خبر می دهد که پیشتر دریافت خرس طلایی توسط این فیلم در جشنواره‌ی برلین صدای بی بی سی فارسی را به سبب شعارزدگی «تاکسی» و ضعف‌های فنی و هنری در آورده بود!

ایلنا نوشت:« فیلم تاکسی در صدر فهرست فیلم‌هاى در دست بررسى براى اعلام پنج کاندید نهایى جهت دریافت جایزه بهترین فیلم خارجى زبان سال 2016 گلدن گلوب قرار گرفت. »

خبرگزاری کار ایران در این اوضاع نابسامان اقتصادی و رکودی که ماحصل چرخش وارونه‌ی کلید دولت در قفل اقتصاد است ترجیح داده است به جای پرداختن به این مسائل تریبونی برای فتنه‌گران باشد! این رسانه حتی برای عدم حضور فیلم جعفر پناهی در لیست نهایی اسکار به سبب حضور فیلم محمد(ص) دلواپس شده و می نویسد :«تاکنون اکثر فیلم‌هاى انتخاب شده توسط گلدن گلوب در لیست نهایى اسکار جاى داشتند. اما به دلیل آنکه فیلم‌هاى خارجى زبان مى‌بایست توسط کشور سازنده به آکادمى معرفى شوند و از ایران هم فیلم محمد (ص) معرفى شده است، به طور اتوماتیک تاکسى از رقابت‌هاى اسکار بازمى‌ماند.»

«تاکسی» سومین اثر «جعفرپناهی» تصویری سیاه از جامعهی ایرانی در مسایل سیاسی ، اجتماعی و حقوق بشر است !در این فیلم «نسرین ستوده» از محکومان امنیتی به ایفای نقش پرداخته است. اسفند‌ماه سال گذشته جایزه‌ی خرس طلایی برلین به این فیلم اهدا شد.بسیاری از منتقدان بر این باورند که این جایزه‌ بیش از آنکه هنری باشد سیاسی است.تا انجا که

حساب کاربری فارسی توئیتر وزارت خارجه آمریکا دریافت این جایزه را اینگونه تبریک گفته بود:«دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به آقای پناهی تبریک می‌گوییم...به امید روزی که کار مهم و الهام‌بخش هنرمندان ایرانی آزادانه در داخل و خارج ایران به نمایش گذاشته شود.»(!!)

گفتنی است پناهی سال 89 با اتهام « اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام »» به شش سال حبس تعزیری و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی شامل ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه، مسافرت به خارج از کشور و مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی محکوم شده است!!

بی توجهی دستگاه‌های نظارتی به آنچه این روزها در برخی کارتل‌های مطبوعاتی و دیگر رسانه‌های خبری حامی کودتا می گذرد سبب شده است تا امروز شاهد تبلیغ فیلمی غیرقانونی در یک سایت خبری با مجوز وزارت ارشاد باشیم!فیلمی که شعارزدگی ان علیه جامعه و نظام اسلامی ایران برای رسانه‌ی سلطنی انگلستان نیز قابل هضم نبود!

ارسال نظرات