خبرهای داغ:

همایش نگاهی نو به معماری معاصر شرق در تبریز برگزار شد

خبرگزاری بسیج: همایش نگاهی نو به معماری معاصر شرق با حضور اساتید و روسای دانشگاه های ژاپن در محل همایش های شهرداری کلان شهر تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۰۱۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی کلان شهر تبریز در این همایش گفت: دستاوردهای چنین همایش هایی  ارزشمند است چراکه کشور ژاپن توانسته است با بررسی، مطالعات و اقدامات خوب در حوزه معماری شرق امروزه پاسخگوی منتقدان این حوزه باشد.

ایرج شهین باهر افزود: ژاپن توانسته هماهنگی های زیبایی در صدرنسیم و پست صدرنسیم بوجود آورد که این نکته می تواند مفید باشد.

وی با اشاره به تجارب متخصصان این کشور، اظهار داشت: در دو محور از تجارب متخصصان این کشور می توانیم استفاده کنیم، نخست اینکه با توجه به اینکه کشور ما نیز شرقی بوده و برای خود سبک های معماری خاصی داشته می توانیم از تجارب ژاپنی ها در چگونگی تلفیق و یا ارتباط با صدرنیسم در این کشور آشنا شویم.


باهر ادامه داد: نکته دوم اینکه با توجه به زلزله خیز بودن ژاپن و همچنین کشور و شهر ما تبریز می توانیم از آخرین روش های اجرایی و سیستم های نماهای پایدار و مقاوم در مقابل زلزله و چگونگی استفاده از متریال ها و مصالح مورد مصرف در آن استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها