مصطفی کمالی جوان 28 ساله اردکانی است که به عنوان الگویی موفق در عرصه اقتصادی و صنایع تبدیلی در تولید فرآورده های حلوا ارده، ارده و روغن کنجد شناخته شده است.
کد خبر: ۸۶۰۷۶۸۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدآوا، در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شد و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفت.


این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید. در همین دیدار، مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی نمودند و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را برشمردند.

عرصه های فعال اقتصاد مقاومتی چند سالی است پیغام امید و تلاش را در بین مردم به ارمغان آورده تا با تمام وجود فریاد "ما می توانیم" سردهند.

اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن داشته ها و غلبه بر تحریم های خارجی پا به زمینه تولید گذاشت و تامین امنیت غذایی مردم از اهداف متعالی در این رابطه عنوان شد.

در استان یزد نیز جوانان با پشتکار و تلاش خود پا در این عرصه گذاشتند که تهیه فرآورده های مختلف از کنجد یکی از این موارد است.

یزد به لحاظ تولید کنجد و تهیه فرآورده‌های مختلف از این محصول زراعی در رتبه های نخست کشور قرار دارد به نحوی که روغن کنجد، حلوا ارده و ارده آن شهرت جهانی دارد، ارده سازی به ویژه شهر اردکان قدمتی چند صد ساله دارد و تعداد زیادی از کارگاه ‌ها هنوز هم به صورت سنتی ارده تولید می ‌کنند.

مصطفی کمالی جوان 28 ساله اردکانی است که به عنوان الگویی موفق در عرصه اقتصادی و صنایع تبدیلی در تولید فرآورده های حلوا ارده، ارده و روغن کنجد شناخته شده است.

وی در مصاحبه با خبرنگاریزد آواگفت: من کارم با شاگردی شروع کردم و بعد از گذراندن خدمت سربازی، در سال 88 با 10 میلیون سرمایه به طور مستقل فعالیت خود را در این کار شروع کردم.

کمالی ادامه داد: اکنون زمینه اشتغال 10 نفر به واسطه این کارگاه فراهم شده است و با دریافت چندین وام از بانک ها و 30 میلیون وام از بسیج سازندگی توانستیم به این کار وسعت دهیم و اکنون بازار فروش محصولات ما در شهرهای تبریز، ارومیه، قزوین، تهران، کرج، شاهرود، دامغان، سمنان، مشهد، کرمان و بافق یزد است.

وی با بیان اینکه پشتکار و تلاش تنها عامل موفقیت من در این کار است، خاطرنشان کرد: من با تلاش و پشتکار توانسته ام در این کارموفق باشم و با وجود سختی های زیادی که در این راه متحمل شدم هرگز ناامید نشدم.

این جوان موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه روزانه تقریبا از یک تن و نیم کنجد به تولید حلوا ارده، ارده و روغن می‌پردازیم، گفت: میزان درآمد این کار بستگی به نوع خرید نقدی و نسیه کنجد و میزان تقاضای مشتریان دارد و با اینکه با ریسک های زیادی مواجه است از این کار بسیار راضی هستم.

کمالی که با تکیه بر توانایی های خود و کسب دانش و مهارت لازم وارد این عرصه شده است گفت: در اردکان تقریبا 135 کارگاه تولیدی فرآورده های کنجد قرار دارد که فضا و بازار را بسیار رقابتی کرده است و انگیزه را برای تلاش بیشتر در این عرصه فراهم می‌کند.

ارسال نظرات