خبرهای داغ:
فرمانده گردان الی بیت‌المقدس حوزه شهید قربانی گفت: نخستین رزمایش پدافند پرتویی ناحیه امام حسین(ع) در سال جاری با محوریت این گردان امروز در منطقه آزاد لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) با حضور 234 نفر از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۷۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
حسن مهره‌ساز ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به اهمیت آمادگی نیروهای بسیجی در عرصه‌های مختلف پدافند غیرعامل اظهار کرد: بسیج به عنوان نیروی توانمند از بدنه مردم باید در حوزه‌های مختلف نظامی، امدادی و فرهنگی ظرفیت‌های خود را ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: نخستین رزمایش پدافند پرتویی ناحیه امام حسین(ع) در سال جاری با محوریت گردان الی بیت‌المقدس شهید قربانی امروز در منطقه آزاد لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) با حضور 234 نفر از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت برگزار شد.

فرمانده گردان الی بیت‌المقدس حوزه شهید قربانی برگزاری کلاس‌های آموزشی به منظور آشنایی بسیجیان با شیوه کنترل تشعشات هسته‌ای را بخشی از برنامه‌های رزمایش پدافند پرتویی مذکور دانست و تصریح کرد: این رزمایش با هدف حفظ جان مردم، کنترل عملیات روانی دشمن و صیانت از محیط زیست در برابر نشست‌های پرتویی احتمالی در منطقه هسته‌ای شهید علیمحمدی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در بسیج و سپاه استان قم برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان در این رزمایش اطراف منطقه فرضی مستقر شده و بعد از رخ‌داد حادثه به صورت گروه‌های جداگانه و به منظور اجرای عملیات‌های مختلف امدادرسانی در صحنه حضور یافته تا در نهایت تیم اصلی پاکسازی تشعشات هسته‌ای با همراهی کارشناسان هسته‌ای برجسته استان مرحله نهایی این رزمایش را اجرا کردند.

مهره‌ساز از برگزاری رزمایش پدافند پرتویی در دو سال گذشته با حضور بسیجیان حوزه‌های مقاومت سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) یاد کرد و گفت: امسال علاوه بر حوزه شهید قربانی دو گردان برگزیده دیگر از ناحیه‌های امام رضا(ع) و امام حسن(ع) این رزمایش را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در سال آینده نیز به منظور حفظ و ارتقا توانایی بسیجیان در عرصه‌های مختلف این رزمایش‌ها استمرار خواهد داشت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها