بازخوانی خصوصیات نمایندگان اصلح از منظر امام خمینی(ره)،
در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به بازخوانی خصوصیات نمایندگان اصلح از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی می پردازیم.
کد خبر: ۸۶۱۱۳۹۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به بازخوانی خصوصیات نمایندگان اصلح از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی می پردازیم.

مهم ترین وظیفه وکلای ملت، اهتمام جدی به اسلام و ارزشهای الهی و معنوی آن است و آنان تحت هیچ شرائطی نمی توانند از این وظیفه مهم تخطی نمایند.
این ویژگی نه تنها برای وکلای مجلس، بلکه برای تک تک مسئولین در حکومت اسلامی ضروری و لازم است. چنانکه امیرمؤمنان علی علیه السلام در نامه ای به یکی از کارگزارانش می فرماید: «فانت محقوق ان تخالف علی نفسک وان تنافخ عن دینک ولو لم یکن لک الا ساعة من الدهر ولا تسخط الله برضی احد من خلقه، فان فی الله خلفا من غیره ولیس من الله خلف فی غیره;

بر تو شایسته است که با هواهای نفسانی مخالفت کرده و از دین خود دفاع کنی; هرچند برای تو ساعتی از زندگی نمانده باشد. خدا را بخاطر رضایت احدی از مردم خشمگین مساز; زیرا خداوند جایگزین همه چیز می شود اما هیچ چیزی جانشین خداوند نمی تواند باشد.

نگذارید اشخاص وابسته به قدرتهای خارجی به مجلس بروند
نگذارید در مجلس شورای اسلامی اشخاصی بروند که آنها با قدرتهای بزرگ پیوستگی دارند، باید ملت با اختیار خود و اراده خود، با امتیاز خود و انتخاب خود اشخاص صالح را، اشخاص متقی را، اشخاصی را که برای ایران کار می خواهند بکنند، به نفع ایران کار می کنند آنها را باید تعیین بکنید. (صحیفه نور- در جمع گروهی از کارکنان بانکها- ج ۵-ص۲۴۷)
به طرفداران اسلام آمریکایی رای ندهید
افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایی هستند، طرد نموده و به مردم معرفی نمایند و از آن جا که مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است، در شرایط کنونی نباید کسی انتظار داشته باشد که حتما نمایندگان باید از گروه و صنف خاصی باشند. باید توجه داشت که هنوزخیلی از مسایل وجود دارد که به نفع محرومین باید حل و فصل شود و تمیز بین کسانی که در تفکر خود، خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده اند، با دیگران کار مشکلی نیست. (صحیفه نور- پیام به مناسبت سومین دوره مجلس- ج ۲۰، ص۱۹۴)
به افراد مشکوک و منحرف رای ندهید
تمام مردم موظفند که در انتخابات حاضر باشند و تحت تاثیر هیچ کس قرار نگیرند. بعد از این که مشورت کردند که برای اسلام مفید است رای دهند. اگر کسی مورد شک بود و یا اگر کسانی منحرف، خودشان را معرفی کردند به آنها رای ندهند. ما باید مجلسمان را نگه داریم و کاری کنیم که برای دولتی خوب اساس باشد. (صحیفه نور، ج ۱۸، ص ۱۷۶-۱۸۰)
 
مردم به افراد نالایق رای ندهند و مجلس هم آنها را قبول نکند
خود مردم نگذارند قلدرها دخالت کنند، افراد نالایق دخالت کنند. اگر عده ای جمع شدند و افراد نالایق را انتخاب کردند، مردم به آنها رای ندهند، اگر مردم هم متوجه نشدند، مجلس آنها را قبول نکند. (صحیفه نور، ج ۱۸، ص۱۷۹)
نمایندگان متخلف را تعیین نکنید
اگر چنانچه وکلای شما بعضی هایشان تخلف کردند، به آنها تنبه بدهید که آقا نکن. اگر زیادتر کردند دفعه دیگر تعیینشان نکنید، کسی دیگر را تعیین کنید. (صحیفه نور- در جمع روحانیون، ج۱۵، ص۶۰)
حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کردند: «از اموری که لازم است امروز تذکر بدهم شاید بعد دیر بشود، قضیه انتخابات است. همان طوری که مکرر من عرض کرده ام و سایرین هم گفته اند، انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیون است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه هاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است. انتخابات برای تأثیر سرنوشت شما ملت است...»
«... من امیدوارم که مردم این مرحله را هم به شایستگی و به طوری که دلخواه همه ملت ماست، و دلخواه ماست عمل بکنند و وکیل هایی که آراسته هستند به اخلاق خوب، متعهد هستند به اسلام، وفادار هستند به کشور خودشان، خدمتگزار هستند به شما و به کشور، آن اشخاص را انتخاب کنند و در مجلس بفرستند، که ان شاءاللّه این قدم آخر هم با شایستگی برداشته بشود، و ایران ان شاءاللّه سروسامان پیدا بکند، و از آن فشارها و اختناق ها که خارج شده است تا آخر خارج باشد. من دعاگوی همه هستم، و در این چند روز آخر عمر به همه شما دعا می کنم، و هر چه خدمت از من برآید با حالی که دارم مضایقه ندارم و خدمتگزار همه هستم.»
امید است بیانات و منویات پیامبر گونه آن یار جمارانی روشن بخش مسیر و راه ملت عزیز و همیشه در صحنه ایران برای گزینش افراد اصلح قرار گیرد.

 


ارسال نظرات