رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دیماه در اردکان گفت :بصیرت ، مرز میان عوام و خواص است .
کد خبر: ۸۶۱۳۶۸۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب حسینی در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت : پیامبر مکرم اسلام در طول مدت نبوت خود توانست انقلاب بزرگ فرهنگی را در عالم ایجاد کند و ضمن تربیت انسان های بزرگ با خرافات و جاهلیت مبارزه کند .

وی افزود : ایشان با اخلاق و رفتار خود و در عمل توانستند مردم را به اسلام جذب کنند تا دین اسلام ناجی بشریت و موجب نا امیدی دشمنان گردد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت : امام جعفر صادق (ع) نیز در شرایط سخت بحرانی توانستند چهار هزار شاگرد را تربیت کنند .

وی اظهار داشت : جامعه به دو گروه عوام و خواص تقسیم می شود و پیامبر اسلام تلاش کرد که همه جامعه را خواص کند و از عوام بودن نجات دهد .

حجت الاسلام حسینی کاشانی افزود : خواص کسانی هستند که هم علم دانش دارند و هم قدرت تحلیل و تجزیه دارند ولی عوام این قدرت را ندارند و دنباله رو و تابع موج هستند و در پی شناخت راه حق و صحیح نیستند .

وی تصریح کرد : منظور از خواص ، قشر خاص و عنوان خاصی نیست بلکه مردم کوچه و بازار هم می توانند جزو خواص باشند و ما وظیفه داریم که عوام جامعه را با بالا بردن سطح اطلاعات و تحلیل آنان به خواص تبدیل کنیم .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ضمن گرامیداشت یوم الله نهم دیماه از آن به عنوان روز بصیرت و حماسه یاد کرد و افزود : ما دیدیم که در روزهای اول فتنه 88 به دعوت سران فتنه چه جمعیتی به خیابان ها آمدند اما با سخنرانی مقام معظم رهبری آنها به خود آمدند و قدرت تحلیلشان بالا رفت و فهمیدند که فریب خوردند و ریزش کردند و موجب یأس و نا امیدی دشمنان اسلام و انقلاب شدند .

وی گفت : بررسی وقایع تاریخی نشان می دهد که ریشه تمام این مشکلات در عوام بودن جامعه است .

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب حسینی با اشاره به تحرکات محکومان فتنه اظهار داشت : این روزها کسانی که در فتنه 88 دستگیر و محکوم شده بودند در دانشگاه ها سخنرانی می کنند و ولایت فقیه را زیر سؤال می برند و موضوع رفراندوم را برای ولی فقیه مطرح می کنند .

وی افزود : باید با مطالعه و بررسی ، ابعاد پنهان فتنه را بشناسیم و گول شعارها را نخوریم زیرا بصیرت ، مرز میان عوام و خواص است و موضع گیری های ما نیز باید با بصیرت همراه باشد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان مهمترین عامل بصیرت را تقوا دانست و اظهار داشت : باید در پرتو تقوا ، حق را از باطل تشخیص داد چرا که گاهی در جامعه حق و باطل چنان با هم آمیخته می شود که تشخیص آن سخت می شود .

وی گفت : حمایت به موقع از حق از ویژگی های خواص است و ملت بزرگ ایران در نهم دیماه سال 88 یکپارچه از حق حمایت کردند و حتی در این راه از جان خود هم گذشتند .

حجت الاسلام حسینی کاشانی تصریح کرد : ولایت پذیری از ویژگی های خواص است نه ولایت گریزی و حضرت علی (ع) مصداق بارز ولایت مداری نسبت به پیامبر اسلام است .

وی افزود : ولایت مداری با شعار به درد نمی خورد و باید در عمل ولایت مدار بود .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی مقاومتی گفت : ایشان راه مبارزه با آمریکا را اجرای اقتصاد مقاومتی می دانند و اجرای آن و توجه به صنعت و تولید موجب بی اثر شدن فشارهای اقتصادی بر کشور می شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک اظهار داشت : دشمنان برای این انتخابات برنامه ریزی کرده اند و به دنبال مبارزه با ولایت فقیه در مجلس خبرگان هستند .

وی جایگاه مجلس شورای اسلامی را نیز رفیع و مهم دانست و افزود : باید مواظب باشیم افراد و اشخاص مسأله دار در آن نفوذ نکنند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت : ان شاالله مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی این انتخابات مهم را پشت سر خواهند گذاشت و با برگزاری یک حماسه پرشور دشمنان اسلام را مأیوس خواهند کرد .

ارسال نظرات