خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 6 تبریز در بازدید از کمپ ماده 16، از همکاری این مجموعه برای تکمیل کمپ ماده 16 با ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۳۷۳۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سیاوش مکانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده سازی این مجموعه، یادآور شد: تسطیح، آسفالت، جدول گذاری، فضای سبز و ... از جمله اقدامات انجام شده برای آماده سازی و افتتاح کمپ ماده 16 بوده است.

وی همچنین با اشاره به برخی کاستی های موجود در کمپ ماده 16 تبریز، اظهار کرد: درخواست های اعلام شده از سوی مدیرکل مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی به شهرداری مرکز ارسال و به دنبال دریافت مجوزهای لازم، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این بازدید ضمن تشریح کمبودهای این مرکز، گفت: برای تکمیل گازرسانی و سیستم های حرارتی، سیستم های امنیتی، احداث نانوایی و مراکز اشتغالزایی، بیش از 500 میلیون ریال نیاز است.

محمدعلی نصرتی با اشاره به اینکه برای راه اندازی کمپ ماده 16 حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده، افزود: این مرکز با زیربنایی حدود هفت هزار متر مربع و با مساحتی بیش از چهار هکتار ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 2000 نفر در 28 مرکز درمان اجباری میان مدت در استان تحت درمان هستند، بیان داشت: ظرفیت مرکز ماده 16 تبریز نیز 600 نفر بوده و قرار است برای 300 نفر نیز زمینه های حرفه آموزی فراهم شود.

نصرتی درمان اختیاری را بهترین نوع رهایی از دام مواد مخدر عنوان و بیان کرد: در صورت مراجعه نکردن اختیاری مبتلایان به مواد مخدر برای درمان، کمپ های ماده 16 وظیفه درمان اجباری این بیماران را عهده دار می شوند.

ارسال نظرات