خبرگزاری بسیج: مدير فرهنگي، آموزشي و هنري سازمان منطقه آزاد ارس، از آغاز طراحی نخستین فرهنگسراي فرهنگي، هنري و آموزشي در اين منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۷۳۳۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ابراهيم نصيري با اعلام اين خبر گفت: عملیات طراحی فرهنگسرای منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا پایان سالجاری از سوی مشاور ارایه خواهد شد.
وی افزود: عملیات اجرایی این طرح پس از اعلام برآورد ریالی از سوی مشاور و با اختصاص بودجه مورد نیاز از ابتدای سال 1395 توسط سازمان منطقه آزاد ارس شروع می شود.
نصیری خاطرنشان کرد: این مجموعه فرهنگی و هنری در زميني به مساحت حدود سه هزار متر مربع و زیربنای حدود چهار هزار متر مربعی در یکی از بهترين موقعيت هاي مكاني و در مجاور محدوده مسکونی و ویلایی منطقه ساخته می شود.
این مقام مسئول با اشاره به كاربري هاي متنوع فرهنگي و خدماتي در اين فرهنگسرا گفت: در طراحي اين فرهنگسرا، عناصر مختلف با کاربری هاي متنوع فرهنگي و خدماتي مانند کتابخانه ها، سالن هاي آمفي تئاتر، كنفرانس، گالري، قرائت خانه و توريسم و همچنین فضاهای آموزشی، هنری و فرهنگی پیش بینی شده و احداث مي شود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس ادامه داد: فقدان فضای مناسب فرهنگی و هنری در منطقه یکی از دغدغه های دیرین اهالی فرهنگ و هنر این منطقه بوده و با ساخت این مجموعه نیاز علاقه مندان به فرهنگ و هنر رفع می شود.
وی ضمن قدردانی از توجه ویژه مدیرعامل سازمان در توجه به توسعه زیرساخت های فرهنگی منطقه و اختصاص اعتبارهای مورد نیاز، افزود: با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه در عرصه فرهنگ و هنر در ارس، راه اندازی این مجتمع فرهنگی نقش مهم و موثری در تربیت و کشف استعدادهای این منطقه خواهد داشت.

ارسال نظرات