مسئول بسیج جامعه زنان دامغان گفت: بانوان نقش كارسازي در تحقق اقتصاد مقاومتي و استفاده از كالاهاي توليد داخل دارند.
کد خبر: ۸۶۱۸۸۹۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از دامغان، معصومه طاهریان در حلقه صادقین خواهران پاسدار ناحیه دامغان در خصوص رعایت حق همسایه و توجه به امور همسایگان اظهار داشت: شخصی تعریف می کرد نزد آیت الله رفتم آقا از من پرسید"با همسایه هاتان ارتباط دارید؟ "سرم را پایین انداختم هیچ کدام از اهالی کوچه را نمی شناختم حتی به فامیلی.

وي افزود: منتظر جوابم نماندند و شروع کردند به توصیه هایی درباره همسایه، صحبتهایشان را تأیید کردم، ولی ذهنم شده بود ماشین حساب مگر می شود با این شهریه طلبگی و خرج زندگی،به فکر همسایه بود و گره از کارش باز کرد؟موقع رفتن وقتی دستشان را برای خداحافظی گرفتم باز تأکید کرد که "نسبت به مشکلات دیگران بی تفاوت نباشید "

مسئول بسیج جامعه زنان دامغان خاطرنشان کرد:توصیه اخلاقی ائمه اطهار و بزرگاني همچون آیت اله بهجت نیز بر همین امر تأکید دارد که حقوق همسایگان را رعایت کنیم و حتما به آنها سر بزنیم شاید نیازی داشته باشند و نتوانند بیان کنند، ولی همین رفت و آمدها و احوال پرسی ها موجب می شود که از نیاز یکدیگر با خبر باشیم و در رفع آن بکوشیم.

طاهریان ادامه داد:‌ در این امر باید روش ائمه اطهار را الگوی خود قرار دهیم و در زمینه امور همسایگان آن قدر در دین اسلام سفارش شده است که بدون شک می توان گفت همسایه از همسایه اش ارث می برد.

مسئول بسیج جامعه زنان بيان داشت: یکی دیگر از توصیه های اخلاقی این است که به رزق خود توجه زیادی داشته باشید و اگر در این زمینه تلاش کنید و لقمه حلال به فرزندان خود بدهید در تمام زمینه ها او را بیمه کرده اید و همین لقمه حلال حافظ و نگهبان فرزند شما خواهد بود.

طاهریان تأکید کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی زنان نقش بسیار مهم و کارسازی می توانند ایفا کنند و استفاده از کالاهای تولید داخل را حتما مدنظر داشته باشند و در تمام زمینه ها صرفه جویی در منزل را رعایت کنند، مخصوصا در مصرف آب باید خیلی دقت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها