مسئول بخش خون و طب تسکینی بیمارستان فیروزگر تهران در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: امکانت مرکز پزشکی خاص بیمارستان وابسته به این دانشگاه دارای استانداردهای بالا ولازم برای راه اندازی مرکز درمان سرطان بوده و هیچ مانعی برای شروع بکار این مرکز نیست.
کد خبر: ۸۶۱۹۹۴۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عبدالرحیم حزینی از پزشکان فوق تخصص سرطان شناسی و مسئول بخش خون و طب تسکینی بیمارستان فیروزگر تهران که به همراه هیات همراه خود برای بازدید از مرکز بیماری های خاص دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود حضور یافته بود افزود: در بازدیدی که از بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و مرکز بیماری های خاص این دانشگاه داشتم امکانات آنرا در سطح استاندارد بالا و خوبی دیدم و به این لحاظ آماده ایم تا با همکاری این دانشگاه ، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و بنیاد بیماری های خاص کشور مرکز انکولوژی این بیمارستان و طب تسکینی را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: به نظر من تمامی زیرساخت های لازم جهت پذیرش و درمان بیماران سرطانی در مرکز بیماری های خاص این دانشگاه وجود دارد لذا چون سخت افزار کار موجود است نیاز به نیروهای تخصصی می باشد که باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بتوانیم این نیروها را جذب نماییم تا مردم شاهرود و شهرهای اطراف بتوانند از این مرکز استفاده کنند.

حزینی گفت: وظیفه ما مسئولین اینست که به درد این بیماران برسیم و از تمامی امکانات موجود در شهرستان و استان برای آنان استفاده کنیم که البته این همکاری تمامی دستگاههای ذیربط در به خصوص وزارت بهداشت را می طلبد.

این خیر حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می تواند با تمهیداتی نسبت به تامین نیروی انسانی این مرکز در جهت رفاه مردم اقدامات لازم را انجام دهد لذا ما آماده ایم جهت اختصاص متخصص انکولوژی و دیگر نیروهای تخصصی همکاری کنیم اما حتما باید این امر با حمایت و مجوزهای لازم از سوی حوزه پزشکی شاهرود و وزارتخانه مطبوع باشد.

وی با بیان اینکه خواهش ما اینست که در راه اندازی این مرکز دچار قوانین دست و پاگیر اداری جهت تامین نیروی متخصص و ماهر نشویم تصریح کرد: ما آماده ایم در صورت همکاری نهادهای ذیربط پروسه شیمی درمانی را حتی از همین روزهای آینده نیز آغاز کنیم ودر این رابطه می توان با استفاده از نیروهای طرحی دانشگاه علوم پزشکی که می تواند از شهرهای تهران ،مشهد و ... باشد کار درمان را آغاز کرد تا بعدا کارهای اداری برای استخدام نیروها فراهم شود و در این راه حتی انجمن سرطان می تواند فعلا تا جایگزین شدن نیروهای بومی و ثابت با فرستادن نیروهای متخصص در راه اندازی این مرکز کمک کند.

مسئول بخش خون و طب تسکینی بیمارستان فیروزگر تهران با اشاره به اینکه بیماران سرطانی به لحاظ روحی روانی و جسمی در کنار درمان نیاز به درمان های روانشناسی و تسکینی نیز دارند گفت: من به عنوان یک متخصص سرطان و انکولوژی به مسئولیت خودم آماده ام تا مرکز طب تسکینی را نیز در کنار مرکز سرطان در بیمارستان خاتم الانبیاء راه اندازی کنم. این مرکز می تواند حتی لوازم مورد نیاز بیماران سرطانی را نیز تامین نماید.

در این بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن استقبال از پیشنهادهای گفته شده برای راه اندازی مرکز درمان سرطان بیمارستان خاتم الانبیاء گفت: «در مدت کوتاهی که مسئولیت این دانشگاه مجددا به من واگذار شد بیشترین وقت خودم را روی ارتقای بیمارستان به لحاظ کمی و کیفی گذاشتم و همینجا اعلام می کنم برای راه اندازی مرکز بیمار های خاص و درمان سرطان از همه امکانات استفاده خواهیم کرد تا مردم عزیز شهرستان شاهرود و استان سمنان و حتی استان های همجوار مجبور نباشند برای درمان بیمار خود راه های طولانی را با هزینه های زیاد طی کنند.»

سید حسینی بدیعی با تشکر از همکاری های بنیاد بیماری های خاص کشور، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خواستار همکاری بیشتر در جهت راه اندازی مرکز بیمار های خاص و مرکز درمان سرطان شد و افزود: مجموعه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به لحاظ پرسنل و نیروی متخصص و نیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دارای سطح بالایی است و امیدواریم جهت رفاه حال مردم هر چه زودتر شاهد راه اندازی این مراکز باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها