شهرکی مدیر موسسه اشتغالزایی و کارآفرینی نگار نصر سیستان و بلوچستان :
کد خبر: ۸۶۲۲۷۴۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
مصطفی شهرکی مدیر موسسه اشتغالزایی و کارآفرینی نگار نصر سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبر نگار خبر گزاری بسیج افزود: موسسه اشتغالزایی و کارآفرینی نگار نصر استان در آذرماه سال 80 جهت اشتغال و توانمندسازی بسیجیان آغاز به کار کرده است.
وی بیان کرد: این موسسه از سال 85 با پروژه های خط انتقال آب زابل به زاهدان، حفاظت فیزیکی از اماکن آب منطقه ای، سدپیشین، سد زیردان، سد کهیر، مخابرات، بازرگانی، شرکت گاز، شرکت نفت و منابع طبیعی تا سال 89 برای تعداد 5 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
مدیر موسسه اشتغالزایی و کارآفرینی نگار نصر استان ادامه داد: در سال 89 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغالزایی بسیجیان با توانمندسازی و کارآفرینی رویکرد  موسسه تغییر یافت و راهکارهای شناسایی، مشاوره عمومی و تخصصی در راستای ایجاد شغل با راه اندازی مشاغل خانگی، کسب و کار خرد در صنوف مختلف و کارفرمایی و تعاونی طی ابلاغیه از طرف بنیاد تعاون بسیج اعلام و برنامه ریزی استانی و تدابیر داخلی به منظور توانمندسازی بسیجیان اقدام کرد.
شهرکی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات با درصد سود پایین آغاز و در این راستا پرداخت تسهیلات از طریق بانک مهر اقتصاد از 10 تا 150 میلیون ریال جهت ایجاد مشاغل یاد شده آغاز شده و در سال 90 با انعقاد تفاهم نامه با ادارات کار، تعاون، کمیته امداد، فنی و حرفه ای، صندوق مهر امام رضا علیه السلام، تعدادی از نیروهای بسیجی خواهر و بردار تسهیلات دریافت کردند.
وی افزود: در سال 90 مبلغ 30 میلیارد ریال از طریق بانک مهر اقتصاد و 50 میلیارد ریال از طریق بانک های عامل طرف قرارداد کارگروه اشتغال پرداخت شده است.
مدیر موسسه اشتغالزایی و کارآفرینی نگار نصر استان خاطرنشان کرد: در سال 93 موسسه اشتغالزایی نگار نصر در بخش اشتغال 40 میلیارد ریال و در زمینه اقتصاد مقاومتی 35 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است.
شهرکی ادامه داد: سال گذشته هزار و 200 نفر از تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی شرکت نگار نصر استان استفاده کرده اند.
وی افزود: در سال جاری با پیگیری های انجام شده تمام بودجه اقتصاد مقاومتی به صورت قرض الحسنه از طریق بسیج سازندگی و بانک مهر اقتصاد قابل پرداخت بود که نگار نصر در سال جاری وظیفه نظارت بر اجرا و بازاریابی و فروش تولیدات با استاندارد تعیین شده را  برعهده دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: موسسه نگار نصر با بهره مندی از نیروهای مجرب و آموزش دیده در توانمندسازی و فعالیت های کارآفرینی فعالیت دارد و در این موسسه با دارا بودن شعبات استانی اقدامات اجرایی خود را مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و طی راهکارهای ارائه شده بنیاد تعاون بسیج به خدمت رسانی به بسیجیان مشغول می باشد.

 

ارسال نظرات