عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کرسی های آزاد اندیشی می تواند بسیار موثر باشد، تضارب آراء بهترین تاثیر را در محیط های علمی دارد و به این ترتیب می توان با شبهات و موارد مطرح شده به خوبی روبرو شده و راه حل پیدا کرد.
کد خبر: ۸۶۲۳۵۵۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش عالی و فناوری خبرگزاری بسیج، کرسی های آزاد اندیشی را یکی از نسخه های نجات بخش دانشگاه‌ها دانست و گفت: کرسی های آزاد اندیشی می تواند بسیار موثر باشد، تضارب آراء بهترین تاثیر را در محیط های علمی دارد و به این ترتیب می توان با شبهات و موارد مطرح شده به خوبی روبرو شده و راه حل پیدا کرد.

جعفری تأکید کرد: از طریق همین کرسی ها است که نظریه پردازی های خوب و تاثیر گذاری اتفاق می افتد و فرد می تواند در مسیر درستی قرار گیرد از سوی دیگر وقتی با نظرات مختلف مواجه می شویم ظرفیت ها به طور طبیعی بالا می رود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ممکن است افراد در دانشگاه ها از نظر فکری با هم متفاوت باشند گفت: کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی می تواند بهترین زمینه و بستر برای رشد فکری،روحی، اخلاقی و دانشی باشد اینکه تا به حال این کرسی ها برگزار نشده به این دلیل است که انگیزه کافی و یا درک درستی از این نسخه شفا بخش وجود ندارد و برخی از اساتید به خود زحمت این کار را ندادند.

وی افزود: آموزش، پژوهش و تربیت و فرهنگ از رسالت های اصلی دانشگاه است و وقتی ما از اینها فاصله می گیریم باعث می شود که این مسائل اساسی فراموش شوند امیدواریم مسئولان دانشگاه ها یک فکر جدی کنند.

جعفری اظهار داشت: تشکل های استادی پا به کار و قوی کم داریم و عده ای هم سعی می کنند تشکل های دانشجویی را به مسائل سطحی مشغول کنند تا به مسائل زیربنایی توجه نشود و سیاست گذاری های کلان و حمایت هایی که باید اتفاق بیفتد در این زمینه دیده نمی شود وقتی مسئولان دانشگاه حتی برای دعوت یک صاحب نظر هم به دانشجویان و تشکل ها کمک نکنند دلزدگی ایجاد می شود و باید برنامه ریزی درست در این خصوص از سوی مسئولان مربوطه صورت گیرد.

گفتگو از: مریم علیم آبادی
ارسال نظرات