به گزارش خبرگزاری بسیج، داود زارعیان در خصوص عملکرد رسانهها در آستانه انتخابات، اظهار داشت: رسانهها در این مقطع باید دو دسته کار انجام دهند در درجه اول مجموعه اطلاعات واخباری است که باید از نهادهای دستاندر کار انتخابات گرفته و منتشر کنند و دسته دوم اینکه خود به تولید اخبار بپردازند برای اینکه مشارکت مردم را در این عرصه مهم سیاسی بالا ببرند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تولید اخبار توسط حوزههای درگیر انتخابات بسیار کم است و بسیاری از مسائل و سوالات افکار عمومی پاسخ داده نمیشود و به همین نسبت رسانهها وقتی میبینند دست اندرکاران تولید مطلب ندارند خود نیز فعالیت چشمگیری را آغاز نکردهاند اما در هر صورت رسانهها می توانند مشارکت را به نحو چشمگیری بالا ببرند.
استاد علوم ارتباطات همچنین گفت: رسانهها می توانند با تبیین جایگاه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، آسیبهای عدم مشارکت مردمی و انتخاب افراد غیراصلح، مقایسه قانونهای خوب و بد، آسیبهای ناشی از تصویب قوانین بد و آثار مثبت قانونهای خوب فضا را از حالت صرف خبری خارج کرده و بحث اخبار گسترده سیاسی را داشته باشند که متاسفانه اینگونه مطالب در حال حاضر دیده نمیشود.