خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: اساس شکل گیری خانواده ها در آموزه های دینی آرامش است، خانواده های کنونی ما از این آرامش دور شده اند، انجمن اولیا می تواند این آرامش را در خانواده ها به وجود بیاورند.
کد خبر: ۸۶۳۸۸۶۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جمع اولیاء و مربیان مدرسه بشری گفت: بهترین جلسه انجمن اولیاء و مربیان حضور اولیا، دانش آموزان و معلمان در کنار یکدیگر  می باشد.

وی افزود: باید در جلسات انجمن اولیاء و مربیان با تأمل بیشتر دقت و توجه کنیم، پایه گذاری مشکلات در دوران ابتدایی است اگر در دوران ابتدایی خوب کار کنیم در دوران نوجوانی راحت تر خواهیم بود، این دوران، دوران گذر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: نوجوان خیلی دوست ندارد که به او دستور بدهیم، اگر در جایی فرزندانمان دچار ناهنجاری می شوند، نشان از غفلت ما در دوران ابتدایی است، مطالعات نشان می دهد ظرفیت ذهن کودک در دوران پیش دبستان و دبستان شکل می گیرد و گنجایش مغزشان شکل می گیرد، پس دوران ابتدای را جدی بگیرید.

قاسمی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد اولین آسیب اجتماعی در بین دانش آموزان استان، دروغگویی است که دانش آموزان آن را اولین آسیب گفته اند، چرا نوجوانان با ما حرف نمی زنند، چون ا حساس می کنند با هم روراست نیستیم، دومین آسیب بی اعتمادی به دیگران هست، مطالعات روانشناسی نشان می دهد وقتی که نیاز جسمی و عاطفی و روانی فرزندان بر طرف نشود و توجه نشود، بی اعتمادی در او به وجود می آید.

ایشان در ادامه گفت: چرا آن گونه ایی که ما می خواهیم بچه هایمان نماز خوان نیستند، باید اول خودمان به گونه ایی باشیم که برای فرزندانمان الگو باشیم، برای این که خانواده و فرزندانمان از این آسیب های اجتماعی در امان باشند، باید توجه ویژه به مقطع دبستان و پیش دبستا نی وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: اساس شکل گیری خانواده ها در آموزه های دینی آرامش است، خانواده های کنونی ما از این آرامش دور شده اند، انجمن اولیا می تواند این آرامش را در خانواده ها به وجود بیاورند، انجمن برای گرفتن پول نیست، بلکه برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در خانواده ها و در بین فرزندانمان می باشد.

سالار قاسمی اظهار داشت: در خانواده  های امروزی سه سین کم شده است، اول این که سفره ها جمع شده است، دوم این که سفرها کوچک شده اند و سوم این که سجاده ها جمع شده اند و جایشان را فقط به بک مهر داده اند، سفره برای گفتگو است، سفر و سجاده ها کمرنگ شده است.

وی تأکید کرد: اساس شکل گیری اعتماد، ارتباط است، اساساً ما با فرزندانمان کم صحبت می کنیم، در گفت و گو به بسیاری از مسایل پی می بریم، سعی کنیم گفتگوها را در خانواده بیشتر کنیم، پدر و مادر موفق کسی است که برای بچه هایش وقت بگذارد، باید با بچه ها بازی وگفت و گو کنند، فکر نکنیم کار تربیتی یک نسخه آسمانی است، مشکل ما این است که کنار هم نیستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: در آموزش و پرورش نگاه به انجمن اولیا باید علمی تر و دقیق تر باشد، سنگ بنای تعلیم و تربیت در آموزش، ابتدایی است، اگر بخواهیم کار تربیتی انجام دهیم، باید توامان اولیا و مر بیان در کنار هم باشند تا موفق باشیم، اولیا باید کمک فکری و معنوی به آموزش و پرورش داشته باشند، نگاه اولیا باید به آموزش و پرورش جدی باشد، خانواده باید به جد درکنار فرزندان خود باشند و این باید فرهنگ سازی شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها