وی افزود: پس از بررسی های انجام شده 70 اثر به بخش مسابقه جایزه راه یافت که از این میان 13 اثر در قالب «نقد»، 25 اثر در قالب «معرفی فیلم»، 17 اثر در قالب «یادداشت» و 14 اثر در قالب «گزارش» راهی بخش رقابتی شدند. هیأت داوران این بخش متشکل از آقایان محمدتقی فهیم، سید سعید هاشم زاده، سعید مستغاثی، سید محمد حسینی و کیوان امجدیان داوری آثار را بر عهده داشته و در مراسم اختتامیه جمعه 30 بهمن در تالار حوزه هنری، به یک اثر برگزیده هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.
دبیر بخش نقد و یادداشت جایزه گفت: آثار راه یافته به بخش مسابقه از 22 رسانه، متشکل از روزنامه، خبرگزاری، پایگاه خبری، سایت سینمایی، برنامه رادیویی و بولتن های جشنواره بوده و رقابت نهایی میان بیش از 45 نویسنده و منتقد سینمایی خواهد بود.
در ادامه اسامی آثار راه یافته به بخش رقابتی جایزه به همراه نویسنده و رسانه مربوطه آورده شده است:
آثار راه یافته به بخش «نقد»:
- «بارکد»؛ فیلمفارسی با منطق هالیوودی/ مهدی مافی/ تسنیم
- «دلبری»؛ یک فیلم دفاع مقدس آپارتمانی کسالت آور/ احسان رستگار/ الف
- «سیانور»؛ داستان فروپاشی سازمان مجاهدین خلق/ صابر الله دادیان/ سینما پرس
- «فهرست مقدس»؛ داستان هولوکاستی با عاملینِ یهودی/ پوریا دارابیان/ رجانیوز
- 10 سال بعد کسی «یک شهروند کاملاً معمولی» را به خاطر خواهد آورد؟/ رضا محرری/ تسنیم
- ابد و یک روز؛ حقیقت تلخی که طبقات فرودست با آن دست و پنجه نرم می کنند/ گروه فرهنگی/ مشرق
- بادیگارد، تقابل کدخدامحوری با خدامحوری/ محمدرضا باقری/ نسیم
- تأملّاتی در باب فیلمی که ارزش اندیشیدن دارد/ آرین طاهری/ مدرسه آینه
- تفسیری اجتماعی از اولین اثر سعید روستایی/ مهدی اجرایی طوسی/ تسنیم
- حکم ابد در زندان زندگی/ مریم بصیری/ ایران زنان
- خشم و هیاهو؛ خیانت هایی که در سینما جا خوش کرده/ سمیه تاهباز/ رویکرد
- فیلمی اعتراضی با مایه سانتیمانتالیزم/ حسین امیری
- نقد فیلم دختر/ ستاره پیرخدری
آثار راه یافته به بخش «معرفی»:
- «ایستاده در غبار»؛ قدرت فیلمسازی یک کارگردان و مخاطبانی میخکوب صندلیها/ رضا محرری/ تسنیم
- «جشن تولد»؛ دغدغهی ارزشمند برای خوب بودن یک فیلم کافی نیست/ حسین ساعیمنش/ سوره سینما
- ابد و یک روز؛ حاشیه نگاری بر یک تراژدی ساختگی/ سید سعید هاشم زاده/ نقد سینما
- از ترمه جدایی تا ستاره دختر/ صادق فرامرزی/ سوره سینما
- جایی برای پیرمردها نیست... / مهدی رعنایی/ تسنیم
- خشم و هیاهو؛ ادا و اطوارهای روشن فکر مأبانه ی هومن سیدی/ سجاد مهرگان/ الف
- سینمانیمکت؛ کوچک, کوچک، کوچکتر/ حمیدرضا بوالی/ تسنیم
- ریشخند نیروی انتظامی برای دلبری از جشنواره های آن طرفی؟/ محسن دریالعل/ سینماملت
- «خانه ای در خیابان چهل و یکم»؛ داستانی از صفحه حوادث روزنامه و فاقد عمق دراماتیک / صابر الله دادیان/ سینما پرس
- «لاک قرمز »؛ روایتگر جامعه ای بی رحم و تجمل گرا در پس نگاهی رئالیستی / بهاره خدابخش/ سینما پرس
- زندگی به عشق مینا به روایت سیانور/ محسن غلامی/ روزنامه جوان
- سگ و دیوانه عاشق؛ گمشده در مه/ احمد محمد اسماعیلی
- سوار بر قطار شهر بازی در «اژدها...» / حامد یامین پور/ فردا
- سینما با نفس نرگس آبیار از تنگینفس نجات پیدا میکند؟/ علیرضا پورصباغ/ مشرق
- گیتا؛ داستان کشدار احساس برانگیز! / آرش فهیم/ سینماملت
- لانتوری؛ شعار دادن هم اصولی دارد جناب درمیشیان/ مجتبی اردشیری/ تسنیم
- مالاریا دیگر اثر ندارد !/ محسن غلامی/ روزنامه جوان
- نفس، به نام نفس، به کام هوشمندی مثال زدنی نرگس آبیار/ مجتبی اردشیری/ روزنامه اصفهان زیبا
- نقطه کور؛ مک گافینی برای حرف های سیاسی/ سجاد مهرگان/ نقد سینما
- نگاهی به تازه ترین ساخته نرگس آبیار در جشنواره فیلم فجر/ محمد مهدی شیخ صراف/ فردا
- نگاهی به فیلم بارکد؛ یک فیلمنامه پر از حفره/ آرش فهیم/ فارس
- نگاهی به فیلم دختر؛ میرکریمی، دختر آبادنی و منطقه آزاد اروند / محمد مهدی شیخ صراف/ فردا
- لانتوری؛ نمایشنامه رادیویی اجتماعی با طعم اسیدپاشی/ محسن آقایی/ مدرسه آینه
- وقتی عقل «به دنیا آمدن» فرزند را رد میکند! / محسن اخوان/ فارس
- «هفتماهگی»؛ گرفتن پز «اصلاح» با نشان دادن «زشتی»!/ محسن دریالعل/ رجانیوز
آثار راه یافته به بخش «یادداشت»:
- «بادیگارد»؛ دوگانه انقلابی ــ انقلابی و مسئله «معنا»/ عبدالله عبداللهی/ تسنیم
- «سیانور» و «امکان مینا»؛ یک مقایسه ساده برای ارزیابی داوریهای جشنواره فجر دولت اعتدال/ یاسر فریادرس/ رجانیوز
- افقی نو در سینمای جهان/ سجاد مهرگان/ الف
- برداشتی از اکران دو روز اول کاخ جشنواره فیلم فجر/ محمد مهدی شیخ صراف/ فردا
- تحلیل جشنواره سی و چهارم/ مجتبی اردشیری/ روزنامه اصفهان زیبا
- تحلیل سینماپرس از نتایج مهمترین رویداد سینمایی/ فرید یکتا/ سینما پرس
- حسین مهدویان هم بر دهانه آتشفشان خانه ساخته است/ جواد محرمی/ سینما پرس
- درباره «لانتوری»؛ درباره توهم/ حمیدرضا بوالی/ تسنیم
- دستاوردهای استراتژیک جشنواره 34 فیلم فجر/ حسن حائری/ انتخاب
- سردرگمی سینما و تلویزیون در تولید آثار انقلابی/ مریم مرادزاده/ جهان نیوز
- سه اشتباه تاریخی «هنر و تجربه»/ مهدی قادری/ تسنیم
- سینمای ایران چه تصویری از «مردها» ارائه میدهد/ یاسر فریادرس/ سوره سینما
- شلوغی برای هیچ! / محسن غلامی/ روزنامه جوان
- فاصله روحانی و بهشتی در یک قاب عکس/ محمد مهدی شیخ صراف / فردا
- فیلمهای دفاع مقدس آبروی جشنواره 34/ بخش فرهنگی/ الف
- نقد پوستر رسمی جشنواره سی و چهارم/ سجاد مهرگان
- یادداشتی درباره با ارزش ترین ویژگی بارز در جشنواره سی و چهارم/ آرین طاهری/ مدرسه آینه
آثار راه یافته به بخش «گزارش»:
- اژدهایی که سیمرغ را بلعید/ سرویس فرهنگی/ وطن امروز
- اسرافِ میانگین 1000 اینچ از پرده سینماهای ایران در جشنواره فیلم تلویزیونی فجر! / گروه نویسندگان/ مدرسه آینه
- جشنواره نوشت های نسیم 6؛ روز ششم هم در انتظار بی سرانجام یک اتفاق گذشت/ گروه فرهنگی/ نسیم
- خردهیادداشتهای جشنوارهای مشرق 2/ علیرضا پورصباغ/ مشرق
- خلاصهای از آنچه سال آینده در سینما پخش میشود/ محمدرضا تاجداری/ هفت راه
- روایت هایی از ابد و یک روز، هفت ماهگی، ایستاده در غبار و نفس/ محمدمهدی شیخ صراف/ الف
- سودای سیمرغ- «لانتوری» یکی از مبتذلترین فیلمها در شکل و محتوا بود/ محمدجواد طالبی/ برنامه سودای سیمرغ
- فشن شو در ملاء عام؛ مارکِتینگ در اینستاگرام/ محمدصادق علیزاده/ نسیم
- گزارشی از حاشیههای اولین روز جشنواره فجر/ احسان سالمی/ سوره سینما
- لانگ شوت- تقاضا از روشنفکران؛ لااقل به فیلمسازهای چک و هلند رحم کنید! / محمدرضا شهبازی/ سوره سینما
- نقد کوتاه فارس بر فیلمهای ششمین روز فجر 34/ محمدرضا وحیدزاده/ فارس
- نگاه رجانیوز به فیلمهای روز اول جشنواره فجر در سالن رسانهها/ امیر ابیلی/ رجانیوز
- «نقطه کور»: بدبختی با درجات بالا!/ «گیتا» و «نیمه شب...»؛ ایدهای قابل قبول، فیلمهایی تلف شده/ امیر ابیلی/ سوره سینما
- یک جشنواره نسبتا داغ/ مجتبی اردشیری/ اصفهان زیبا
گفتنی است اولین جشن مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب به دبیری محسن یزدی، جمعه شب ساعت 19 به صورت جشن مشترک با پنجمین جایزه سینمایی «ققنوس» در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نبش حافظ برگزار خواهد شد و پس از مراسم فیلم برگزیده جشن نیز برای حاضران به نمایش در می آید.