خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

طرح یک روز برای فردا در 651 مدرسه استان اجرا می شود

این طرح به منظور ایجاد شور و نشاط و افزایش روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه تهیه و در مدارس اجرا می گردد.
کد خبر: ۸۶۴۰۳۹۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص اجرای طرح یک روز برای فردا گفت: طرح یک روز برای فردا برنامه ای است که از طریق آن اداره فعالیت های آموزشی، پرورشی و خدماتی مدرسه در یک روز خاص از سال تحصیلی به دانش آموزان منتخب واگذار می گردد.

وی افزود: این طرح به منظور ایجاد شور و نشاط و افزایش روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه تهیه و در مدارس اجرا می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: در این طرح دانش آموزان مستعد و علاقمند پس از احراز شرایط اولیه می توانند پست های مدیریت، معاونت، تدریس در کلاس، مشاور، مربی پرورشی، مربی تربیت بدنی، دفتردار وکتابدار مدرسه را به عهده گرفته، فعالیت و وظایف مربوط به آنان را انجام می دهند.

سالار قاسمی تصریح کرد: این طرح در هر سال تحصیلی طبق زمانبندی در مدارس متوسطه دوره دوم سراسر استان و مدارس متوسطه دوره اول به طور داوطلب اجرا می گردد.

ایشان اضافه کرد: تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی و افزایش سطح علاقه مندی و تعلق به محیط مدرسه، زمینه سازی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی های مشترک و تعامل بیشتر و سازنده بین دانش آموزان و اولیای مدرسه، افزایش روحیه خود باوری، اعتماد به نفس، خلاقیت و نشاط بیشتر دانش آموزان در فعالیت های مدرسه و افزایش شناخت عملی دانش آموزان از موانع و مشکلات اجرایی موجود از دیگر اهداف برگزاری طرح یک روز برای فردا می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: دانش آموزان داوطلب جهت تصدی مسئولیت ها باید شرایطی از قبیل حسن شهرت و اخلاق پسندیده، داشتن قدرت مدیریت قابل قبول، داشتن شرایط علمی متوسط و بالاتر و کسب نمره حد اقل 17 در مواد آموزشی مورد تدریس  در امتحان پایانی سال گذشته را داشته باشند.

قاسمی تأکید کرد: طرح یک روز برای فردا در واحدهای آموزشی دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم به طور همزمان در روز سه شنبه 11 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است در سال تحصیلی جاری 95-94 ، تعداد 651 مدرسه متوسطه شامل 359 واحد آموزشی دوره اول متوسطه و 292 واحد آموزشی دوره دوم متوسطه در استان فعالیت می کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار