خبرهای داغ:
در آستانه انتخابات:

توصیه‌های حضرت امام خمینی در رابطه با انتخابات

امام خمینی(ره) همیشه بر این موضوع تاکید داشتند: حضور آگاهانه مردم در عرصه های تصمیم گیری بوده است" از حقوق اولیه هر ملتى است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد".
کد خبر: ۸۶۴۰۵۴۹
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، این روزها تمامی نمایندگان انتخابی در تکاپوی تبلیغات و برگزاری نشست‌های متنوع در جمع مردم هستند،با توجه به نزدیک شدن به 7 اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این راستا توصیه‌ها و تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) را در رابطه با انتخابات بررسی می‌کنیم.

در نظر امام خمینی نظام جمهوری اسلامی متکی بر آرای عموم مردمی  است که اکثرا مسلمان هستند. بررسی رهنمود های حضرت امام در حوزه ی انتخابات نشان می دهد که بیشترین بیانات ایشان در باب انتخابات، مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی است. تاکید بر اهمیت و نقش مجلس در نظام جمهوری اسلامی، تاثیر این نهاد در سرنوشت قانون گذاری نظام از جمله دغدغه های ایشان بود و در همین راستا توصیه هایی به مردم و مسئولین داشتند. مردم و مسئولینی که به همراه همدیگر در برقراری دموکراسی در کشور، وظیفه و مسئولیت دارند.

* یکی ازمواردی که امام خمینی همیشه بر آن تاکید داشتند حضور آگاهانه ی مردم در عرصه های تصمیم گیری بوده است. نظر ایشان این بود که: " از حقوق اولیه هر ملتى است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد.

* وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند.

* انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن با ذهن حاضر رای بدهند و لازم است که خودشان مستقیما رای خود را به صندوق بیندازند و به احدی اطمینان نکنند که فرصت طلبان در کمینند.

*اشخاص بی سواد قبلا با مشورت اشخاص مطمئن متدین کاندیداهای خود را به وسیله شخص متدینی بنویسند و یا به شخص دیگری که مطمئن است بدهند بخواند و خودشان با دست خودشان رای خود را به صندوق بیاندازند و اختیار نوشتن رای یا به صندوق انداختن را به هیچ کس ندهند.

*باید اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامی باشد.

* من امیدوارم که ملت شریف ایران در این امر مهم الهی ـ که منحرفان از هر چیزی بیشتر با آن مخالفت کرده و می کنند و این نیز از اهمیت آن است ـ یکدل و یک جهت در روز انتخابات به سوی صندوقها هجوم برند و آرای خود را به صندوقها بریزند.

*مجلس خبرگان یکی از نهادهای عالی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و سه وظیفه مهمِ شناسایی, انتخاب و نظارت بر رهبری را عهده دار می باشد. اعضای این نهاد عالمانی متعهدند که از سوی مردم برگزیده می شوند.

*امام خمینی(ره) به عنوانِ معمار و بانیِ انقلاب اسلامی از سال های نخستین شکل گیریِ این نهاد, به تبیینِ جای گاه این مجلس و تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخاب خبرگان پرداخت و نیز خبرگان منتخب مردم را به دقت در انجام وظیفه توصیه فرمود.

*دقت در انتخاب افراد شایسته

*امام در وصیت نامه در دو جا به مردم سفارش می کنند که در انتخاب خبرگان دقت به خرج دهند و شایسته ها را برگزینند.

1003/ت30/ب      

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها