در تعطیلات نوروزی؛

هلال احمر با طرح ملی خدمات نوروزی در خدمت هموطنان خواهد بود

خبرگزاری بسیج: سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در نشست کمیته امداد ونجات ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: در بحث سفرهای نوروزی ایجاد امنیت بین جاده ای برای هموطنان و مسافران حائز اهمیت بوده و دستگاه های دخیل در سفرهای نوروزی و جمعیت هلال احمر در راستای تامین رفاه مسافران همه امکانات خود را به کار خواهند بست.
کد خبر: ۸۶۴۰۸۳۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

سعید کنعانی افزود: جمعیت هلال احمر استان امسال در قالب «امور جوانان، امداد و نجات و داوطلبان» با عنوان طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در خدمات هموطنان و مسافران خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال با بهره گیری از 23 پایگاه ثابت جاده ای و دو پایگاه ثابت کوهستان و پست های موقت و برپایی چادرهای جوانان و همچنین با بهره گیری از امداد هوایی در کنار مسافران نوروزی خواهیم بود.

لزوم آمادگی لازم برای اسکان مسافران در شرایط ناپایدار جوی

کنعانی به لزوم آمادگی دستگاه های دخیل در سفرهای نوروزی اشاره و بیان کرد: باید با در نظر گرفتن احتمالات که در پدافند غیر عامل هم مطرح است و شرایط جوی ناپایدار در استان در صورت وقوع برف و کولاک آمادگی اسکان مسافران را داشته باشیم که در جاده ها راهدارخانه ها و مساجد بین راهی و پایگاه های هلال احمر و در شهرها بخصوص کلانشهر تبریز سالن های ورزشی با هماهنگی دستگاه های مربوطه و شهرداری امکان پذیر خواهد بود.

وی به بحث امداد رسانی در حوادث جاده ای اشاره و خاطر نشان ساخت: در حوادث جاده ای تعامل بسیار خوبی بین پلیس راه، اورژانس و جمعیت هلال احمر در استان ما برقرار است .

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به اینکه هم جمعیت هلال احمر و هم اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی اقدام به برپایی پست های موقت می کنند می توان با چیدمان و مدیریت فاصله بین پستها، محدوده پوشش را به حداقل رساند و با ایجاد فاصله مناسب پست ها از همدیگر هم درصد اطلاع از حوادث را افزایش داد و هم زمان رسیدن به سر صحنه تصادفات را کاهش داد .

کنعانی اضافه کرد: در حوادث جاده ای جستجو و نجات بر عهده هلال احمر بوده و در بحث انتقال مصدومین به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر بعنوان نیروی کمکی در کنار اورژانس ایفای نقش می کند.

وی افزود: نیروهای هلال احمر همواره فراتر از وظایف خود عمل کرده و در بحث انتقال مصدومان روستایی به مراکز درمانی شهرها هم نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با تجلیل از زحمات پلیس راه استان گفت: وجود نیروهای پلیس راه در راه ها مایه امنیت و آرامش مسافران بوده و همکاری خوبی بین پلیس راه و هلال احمر در استان برقرار است.

کنعانی در پایان، آموزش نیروهای بکار گرفته در طرح نوروزی را بسیار ضروری خواند و گفت: برای انتقال مفاهیم آموزشی به مردم هم باید از ظرفیت هنر بهره جست.


تامین جرثقیل آماده در حوادث جاده ای ضروری است

فرمانده پلیس راه استان با تجلیل از خدمات امدادگران هلال احمر نیز در این نشست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر جوانان مخلصی هستند که بدون چشمداشت مادی همیشه در حوادث پیشتاز بوده و خدمات موثری به مصدومان و در راه ماندگان و آسیب دیدگان از حوادث ارائه می کنند .

سرهنگ ناموران ادامه داد: مهم ترین چیزی که در سفرهای نوروزی به مسافران روحیه می دهد حضور نیروهای امدادی در جاده ها بوده و چراغ گردان خودروهای امدادی آرامشی و اطمینان خاصی به مردم می دهد که نیروهای امدادی در این سفر در کنار آنها هستند.

فرمانده پلیس راه استان افزود: شهرداری ها می توانند سالن های ورزشی خود را حتی در مواقع عادی در اختیار مسافران برای برپایی چادرهایشان منظور کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم ما در حوادث جاده ای که نیاز به جابجایی خودروهای تصادفی است عدم وجودجرثقیل آماده برای این امر است که باید از پیش تمهیدات لازم در سفرهای نوروزی برای تامین جرثقیل اتخاذ شود.

برپایی 11 ایستگاه سلامت در محورهای مواصلاتی استان توسط اورژانس

نماینده مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان نیز در این نشست گفت: نقطه امید مردم در ایام نوروز دستگاه های امدادی بوده و در این خصوص شاهد همکاری بسیار خوب بین هلال احمر و اورژانس هستیم.

ناصری ادامه داد: اورژانس استانعلاوه بر پایگاه های ثابت اقدام به برپایی 11 ایستگاه سلامت در محورهای مواصلاتی استان کرده و در سه نقطه استان هم کانکس برپا خواهد کردد و بالگرد اورژانس بعد از اخذ مجوز لازم در اتوبان پیامبر اعظم مستقر خواهد شد.

تامین کپسول های آتش نشانی برای اطفا حریق و سالن های ورزشی برای اسکان

حسن نژاد مدیریت بحران شهرداری کلانشهر تبریز از آمادگی شهرداری برای تامین کپسول های اطفا حریق سبک و سنگین برای دستگاه های امدادرسان خبرداد و گفت: آتش نشانی شهرداری می تواند کپسول های اطفا حریق را در اختیار دستگاه های دخیل در امر امدادرسانی به حوادث جاده ای قرار دهد و در امر اسکان مسافران هم از ظرفیت سالن های ورزشی تحت پوشش بهره جوید.

همچنین در این جلسه زارع نماینده مدیریت بحران استانداری از آمادگی مدیریت بحران استان برای همکاری با دستگاه ها در امر سفرهای نوروزی خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار