خبرهای داغ:
دبیر پژوهش ستاد کنگره شهدای قزوین:

تاکنون بیش از 70 درصد آثار شهدای استان جمع‌آوری شده است

دبیر پژوهش ستاد کنگره شهدای قزوین گفت: تاکنون بیش از 70 درصد آثار شهدای استان جمع‌آوری شده است اما این کار هدفمند نیست و نیاز به ساماندهی دارد.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۸۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار ابوالحسن کبیری در جلسه شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت سه هزار شهید استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در هر استانی متولی امور حفظ آثار، اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آن استان است که در این راستا مأموریت‌های کلی دارد.

وی افزود: از سوی دیگر این نهاد، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی را برای اجرای برخی از برنامه‌هایی که در رأس آن‌ها اردوی راهیان نور است نیز آماده می‌کند.

دبیر پژوهش ستاد کنگره شهدای استان قزوین اضافه کرد: مجموعه کنگره شهدا و ستاد اجرایی این کنگره مجموعه‌ای است که کارهای جزئی‌تر و ستادی این کنگره را دنبال می‌کند.

کبیری ادامه داد: نخستین وظیفه و مأموریتی که این ستاد بر عهده دارد جمع‌آوری آثار شهدا و ثبت و ضبط این آثار برای ساماندهی و انتقال به نسل‌های آینده است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مباحثی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال می‌کند، سیاست‌گذاری است اما در بحث اجرایی هماهنگی‌ها از طریق پروژه‌ها و تقسیم وظایف بین عناصر مجموعه شورای سیاست‌گذاری ستاد کنگره شهدا تحت عنوان شورای سیاست‌گذاری انجام وظیفه می‌کند.

دبیر پژوهش ستاد کنگره شهدای استان قزوین تصریح کرد: نخستین مأموریت این ستاد جمع‌آوری آثار متعلق به شهدا است زیرا اگر 11 کمیته زیرمجموعه این ستاد موادخام در اختیار نداشته باشند، نمی‌توانند کتاب تدوین کرده و یا فیلم بسازند.

کبیری گفت: خاطرات شهدا را باید از همرزمان آنان بشنویم که در 4 سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه در استان قزوین انجام شده است به گونه‌ای که بیش از 70 درصد آثار شهدای این استان جمع‌آوری شده اما هدفمند نیست.

وی بیان کرد: متولیان امور در استان قزوین باید هر یک برحسب وظایف سازمانی که دارند بری تحقق این مهم همکاری کنند تا بتوانیم در پیشبرد اهداف مدنظر موفق‌تر عمل کنیم.

دبیر پژوهش ستاد کنگره شهدای استان قزوین افزود: 67 پروژه در ستاد سیاست‌گذاری کنگره شهدای این استان تعریف شده که محدود به یک مجموعه نیست زیرا امکانات و تجهیزات یک دستگاه اجرایی به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای این پروژه‌ها باشد.

کبیری اضافه کرد: هدف این است که نقش استان قزوین در دفاع مقدس را به بهترین نحو ممکن به تصویر کشیده و ایثارگری‌های شهدا و جانبازان در دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها