خبرهای داغ:
معاون استاندار قزوین خبر داد

بهره‌برداری از فاز نخست زائرسرای خرمشهر در ایام نوروز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: زائرسرای استان در خرمشهر در زمینی به مساحت 3 هکتار با زیربنای 12 هزار مترمربع در حال احداث است و سعی داریم برای ایام نوروز سال 95 فاز نخست آن را به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۸۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت سه هزار شهید استان قزوین در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سه موضوع مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه عمرانی استان در حال پیگیری است.

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین که پیش از این باغ موزه نامیده می‌شد در بوستان باراجین در زمینی به مساحت حدود 10 هکتار که تاکنون 6 هکتار آن تعیین تکلیف شده است، احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در اجرای این پروژه شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همکاری خوبی دارند.

حبیبی ادامه داد: مقرر شده است پیمانکار این پروژه سازمان بسیج سازندگی استان قزوین باشد و در مرحله نخست کار نیز 200 میلیون تومان اعتبار با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در اختیار مجری پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرداری نیز معادل همین مبلغ را در ابتدای کار اجرایی در اختیار پیمانکار پروژه قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اجرای پروژه المان شهدای گمنام در نقاط مختلف قزوین خاطرنشان کرد: استان میزبان 58 شهید گمنام است که در 25 نقطه استان قزوین دفن شده‌اند و به جزء 8 نقطه سایر نقاط از المان شهدای گمنام برخوردار است.

حبیبی گفت: هشت شهرداری و دو دانشگاه علوم پزشکی و آزاد تاکستان نیز شهدای گمنام دارند که یادمان این شهدا باید نصب شود.

وی اظهار کرد: شهرداری‌های محمودآباد نمونه و بیدستان اجرای پروژه المان شهدای گمنام را آغاز کرده‌اند و به بقیه نیز تکلیف شده هر چه سریع‌تر کار احداث یادمان شهدای گمنام را دنبال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به مراحل اجرای پروژه زائرسرای استان قزوین در خرمشهر اضافه کرد: این زائرسرا در زمینی به مساحت سه هکتار با زیربنای 12 هزار مترمربع از سوی سپاه صاحب‌الامر (عج) در خرمشهر در حال ساخت است و شهرداری‌های قزوین، الوند و محمدیه، اداره‌کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در احداث آن همکاری دارند.

حبیبی تصریح کرد: بیش از 70 درصد تعهداتی که در حوزه شهرداری‌ها داشتیم تحویل همکاران ما در مجموعه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین شده است.

وی یادآور شد: زائرسرای استان قزوین در خرمشهر می‌تواند همزمان به دو هزار نفر خدمات‌رسانی کند و سعی داریم برای نوروز سال 95 فاز نخست آن را به بهره‌برداری برسانیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار