فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: با توجه به بحران آب در کشور طرح‌هایی در این حوزه از جمله ساخت ۱۷ سد در دستور کار قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۴۵۴۰۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳


 


 


به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، سردار عبدالله عبداللهی در مراسم تجلیل از جهادگران اقتصاد مقاومتی در فاز‌های 15 و 16 پارس جنوبی با حضور فرمانده کل سپاه در عسلویه با بیان اینکه این 2 فاز در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شد اظهار داشت: رزمندگان که در 8 سال دفاع مقدس توانمندی خود را نشان دادند امروز با حضور در عرصه سازندگی و اقتصادی با فرهنگ جهادی و بسیجی خدمات خود را در این عرصه ارائه می‌دهند که اوج این توانمندی در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نمایان شد.

وی با بیان اینکه پارس جنوبی به عنوان قلب اقتصادی کشور شناخته می‌شود، گفت: با اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به دست نیروهای توانمند قرارگاه خاتم‌الانبیاء، منطقه پارس جنوبی به عنوان قلب پارس جنوبی کشور شناخته شد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به دستیابی نیروهای داخلی به فناوری‌های پیچیده صنعت نفت افزود: غول‌های نفتی در جهان نقطه قوتی برای دستیابی به متخصصان داخلی به تکنولوژی‌های نوین بود که متخصصان در مدت کوتاهی توانستند به این فناوری‌ها دست یابند و آن را بومی‌سازی کنند.

عبدالهی از ارتقای توانمندی بالای سپاه در عرصه فنی و مهندسی خبر داد و گفت: اکنون قرارگاه خاتم‌الانبیاء به نقطه‌ای از توانمندی دست یافته که نیازی به هیچ مهندس و متخصص خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه ابر پروژه توسط خاتم‌الانبیاء در حال اجراست، افزود: در ابر پروژه توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست که 5 پروژه آن در حوزه صنعت نفت است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها در قالب الفاظ پیاده نمی‌شود افزود: اقتصاد مقاومتی باید در عرصه‌های عمل آن را به اثبات رساند که سپاه پاسداران در این عرصه به عنوان پیشتاز طرح‌های مهمی اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب در کشور طرح‌‌هایی در این حوزه از جمله ساخت 17 سد در دستور کار قرارگاه خاتم قرار گرفته که این طرح‌ها بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای خلیج‌فارس در تولید آب مورد نیاز کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ساخت 5 نیروگاه با ظرفیت 1000 مگاوات از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به دولت پیشنهاد شده که مورد استقبال دولتمردان قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه اقتصاد کشور متکی به نفت است، افزود: با توجه به بحران قیمت نفت در جهان باید به دنبال جایگزینی اقتصاد کشور به حوزه‌های دیگر باشیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات