کارکنان یکی از نانوایی‌های بیشکک در ابتکاری ارزشی اقدام به ترک محل کار برای شرکت در نماز جمعه و نصب پیامی با مضمون «اینجا کسی نیست؛ همه رفته‌اند نماز، نان را بردارید و پول را بگذارید» نموده که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی یافت.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۰۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مادی‌گرایی در جوامع امروزی باعث شده تا کمتر افرادی به رواج ارزش‌ها در جامعه پایبند باشند این در حالی است که بعضی افراد با کنار گذاشتن ترس از عقب ماندن یا از دست دادن برخی اموال، دیگران را به اعتماد، عبادت و البته کسب روزی حلال تشویق می‌کنند.

روز جمعه کارکنان یکی از نانوایی‌های کنار مسجد مرکزی قرقیزستان در پایتخت این کشور برای شرکت در نماز جمعه محل کسب خود را ترک کرده و با قرار دادن دست نوشته‌ای با مضمون «اینجا هیچ کس نیست نان را بردارید و پولش را بگذارید» مورد توجه کاربران صفحات اجتماعی قرار گرفتند.

«علیشیر ماماسالیف» سردبیر سایت تحلیلی سیاست قرقیزستان در صفحه شخصی فیس‌بوک خود عکس آن نوشته و نانوایی را منتشر کرد که چطور این عمل کارمندان نانوایی مورد استقبال مردم قرار گرفت و طی یک روز 4 هزار لایک در این شبکه اجتماعی به این حرکت اختصاص داده شد و جالب اینکه تمام مخاطبین این شبکه اجتماعی از سطح اعتماد کارمندان این نانوایی تعجب کردند.

وی در فیس‌بوک کنار عکس‌های نانوایی نوشت: این پدیده بسیار عالی است، کنار تنور هیچ کس نیست، من هم 2 تا نان برداشتم و 50 صوم (واحد پول قرقیزستان) گذاشتم. جالب است که در زمان حاضر چنین انسان‌هایی در قرقیزستان وجود دارند و حال که همه امکانات برای بهتر زیستن و برای توسعه در دست انسان است، پس روز جمعه بر همه مسلمانان مبارک.

پس از نشر این نوشته در فیس‌بوک خبرنگاران اکثر رسانه‌های بیشکک برای مصاحبه با کارگران این نانوایی به سراغ آنها رفتند اما آنها به دلایلی با عنوان دوری از ریاکاری که در اسلام بر آن تأکید شده، حاضر به مصاحبه نشدند.

حالا این نانوایی به مشهور‌ترین محل خرید نان در بیشکک تبدیل شده است.

انتشار این مطلب در حالی است که شبکه‌های اجتماعی در قرقیزستان هرروزه بیشتر در زندگی شهروندان این کشور تأثیرگذار می‌شوند به طوریکه هفته گذشته مخاطبین شبکه‌های اجتماعی در واکنش به گزارش یکی از سایت‌های خبری در مورد دختر سیزده ساله‌ای که برای مراقبت از مادر و برادر کوچک خود حاضر به ترک تحصیل شده بود، باعث شدند تا طی حرکتی انسان‌دوستانه مردم به جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه به این خانواده بپردازند.

ارسال نظرات