در ايام نوروز؛

9 بازارچه فروش صنايع‌دستي در استان سمنان برپا مي‌شود

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: در ايام نوروز 9 بازارچه فروش صنايع‌دستي در شهرهاي مختلف اين استان برپا مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۸۴۴۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، جعفر صفاخواه با اشاره به برپايي9  بازارچه فروش صنايع‌دستي در استان سمنان اظهار داشت: بر اين اساس 86 غرفه فروش صنايع‌دستي در شهرستان‌هاي سمنان، گرمسار، شاهرود، ميامي، مهديشهر، سرخه و دامغان برگزار مي‌شود.

وي زمان برپايي اين بازارچه‌ها را از هفته پاياني اسفند ماه امسال تا پانزدهم فروردين ماه سال آينده اعلام كرد و با بيان اينكه اولويت نخست در اختصاص غرفه‌ها، با هنرمندان متقاضي از داخل استان است، گفت: در صورت لزوم از هنرمندان ساير استانها براي شركت در اين بازارچه ها دعوت مي‌شود.

صفاخواه برپايي بازارچه‌هاي فصلي را فرصت مناسبي براي فروش و بازاريابي محصولات هنري هنرمندان عنوان كرد و افزود: ترويج و معرفي بيشتر صنايع دستي استان از ديگر اهداف برگزاري اين بازارچه ها است.

در حال حاضر در استان سمنان بیش از چهار هزار و 500 هنرمند به تولید صنایع دستی در بیش از 50 رشته اشتغال دارند.

رشته‌های سفال و سرامیک، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجیم، گلیچ و گبه، دست‌بافته‌های سنتی شامل کرباس بافی، دستمال‌بافی، حوله بافی و چادرشب بافی و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک و ... و تراش سنگ از عمده‌ترین تولیدات صنایع دستی در استان سمنان است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار