به همت مرکز علمی پژوهشی بسیج سپاه شاهرود؛
مرکز علمی پژوهشی بسیج شاهرود نقشه جامعه معادن شهرستان شاهرود را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۶۵۱۸۰۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
بابک مخبریان مسئول مرکز رشد شهید تهرانی مقدم و مسئول بسیج علمی سپاه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ موقعیت ویژه جغرافیایی و زمین ساختی سرشار از مواد ارزشمند معدنی است اظهار کرد: این موضوع خود میتواند پشتوانه قابل توجهی برای یک جهش صنعتی این مرز و بوم به شمار آید و ما را مجاب به توجه و نگاهی خاص به این مقوله می کند.

وی افزود: به طور کلی نقش معادن در اقتصاد مقاومتی در حرکت به سمت استقلال اقتصادی و رشد و توسعه صنایع مختلف غیر قابل انکار است. مخبریان خاطر نشان کرد: شهرستان شاهرود به دلیل برخورداری از معادن متنوع از جمله ذغال سنگ ، مس و... دارای موقعیت ویژه و منحصر به فردی است و شکوفایی معادن شهرستان شاهرود منجر به رونق بخش های دیگر اقتصادی می گردد.

مسئول بسیج علمی سپاه شاهرود تصریح کرد: هدف از تهیه نقشه جامع معادن شهرستان شاهرود، تهیه برنامه‌ای برای در مرحله اول استخراج آسیب های معادن شهرستان شاهرود بوده است.

وی بیان کرد: اکثر معادن شهرستان به دلیل عدم حمایت های دولتی در بخش فروش و تجهیز ، نیمه فعال یا غیر فعال می باشند و عدم بکارگیری و بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه استخراج و اکتشاف معادن که سبب هدر رفتن نیروهای انسانی و سرمایه های ملی می شود و از ظرفیت علمی دانشگاه های شهرستان استفاده نمی شود.

مخبریان با اشاره به اهداف دیگر از نقشه جامع معادن شهرستان شاهرود گفت: تهیه بانک اطلاعاتی معادن شهرستان شاهرود، شناسایی معادنی که به دلیل پتانسیل صنعتی شهرستان شاهرود برای اکتشاف و استخراج اولویت دارد، استفاده از ظرفیت دانشگاه های شهرستان، استفاده از ظرفیت خانه نخبگان و استفاده از ظرفیت صنعتی شهرستان برای طراحی و ساخت ابزار و ماشین آلات می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها