خبرهای داغ:
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، پرداخت حق بیمه واقعی از جانب کارفرمایان را ضامن حمایت کارآمد و مؤثر از نیروی کار دانست.
کد خبر: ۸۶۵۳۴۱۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، جعفر سمساری گفت: کارفرمایان با پرداخت حق بیمه براساس دستمزد واقعی، می توانند علاوه بر ایجاد امنیت خاطر برای خود، آتیه نیروی کار کشور را نیز تأمین کرده و سازمان تأمین اجتماعی را در جهت انجام به هنگام تعهدات یاری کنند.

وی روابط سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی را در برگیرنده حقوق و تکالیف قانونی و نیز انتظارات منطقی متقابل خواند و ایجاد تفاهم و درک مشترک با کارفرمایان به عنوان کارآفرینان و کارپردازان اقتصادی کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.

سمساری تعداد بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی را در استان 654 هزار نفر عنوان و بیان کرد: تعداد 370 هزار نفر از این بیمه شدگان به عنوان بیمه شده اجباری به واسطه اشتغال در 65 هزار کارگاه فعال و نیمه فعال مشمول قانون کار در استان از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه مشخصات و اطلاعات مندرج در لیست های حق بیمه ارسالی از جانب کارفرمایان، ملاک عمل در ارائه خدمات به بیمه شدگان خواهد بود،‌ تأکید کرد: ارائه دستمزد واقعی و درج درست عناوین شغلی و مشخصات هویتی بیمه شدگان در این لیست ها، موجب بهره مندی کارگران از مزایای مقرر در قانون را فراهم می کند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان، توسعه خدمات غیرحضوری را گامی برای تسهیل امور مخاطبان سازمان دانست و افزود: کارفرمایان علاوه بر ارائه لیست حق بیمه کارگاه به صورت اینترنتی، می توانند حق بیمه مربوطه را نیز به صورت غیر حضوری و از طریق سیستم های پرداخت الکترونیک پرداخت کنند.
وی ارائه اطلاعات دقیق و درست هویتی کارفرما و کارگاهها شامل آدرس، تلفن تماس و آدرس پست الکترونیکی برای ایجاد تعامل دوسویه و نیز ابلاغ احکام مطالباتی را ضروری دانست و از کارفرمایان خواست: برای بهره مندی از خدمات غیر حضوری در اسرع وقت با مراجعه به شعب تابعه نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی کارگاه خود اقدام کنند.

ارسال نظرات