با همکاری بسیج خواهران ناحیه مقاومت سپاه بابلسر، مراسمی باشکوه در سینما شقایق با حضور مادران و همسران شهید و جمع زیادی از بانوان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۳۴
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹




خبرگزاری بسیج مازندران، در جشن میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) که در بابلسر برگزار شد، بر جایگاه والای آن حضرت بهدلیل مراقبت ایشان بر رفتار فردی، همچنین تأمل در سبک زندگی فاطمه زهرا (س) تأکید شد.

میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه خوبی برای برگزاری برنامههای متنوع است که ترویج سیره و سبک زندگی آن حضرت، یکی از این قدمهای ارزشمند است، لذا با همکاری بسیج خواهران ناحیه مقاومت سپاه بابلسر، مراسمی باشکوه در سینما شقایق با حضور مادران و همسران شهید و جمع زیادی از بانوان این شهرستان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بابلسر ضمن خیرمقدم و تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: خداوند با هیچ احدی عهد اخوت ندارد، کسانی که با قرآن و تفسیر آن آشنا هستند، میدانند که آیه‌های آخر سوره اعراف، طبق روایات و تفسیر قرآن در مورد «بلعم باعورا» است، همان فردی که به اسم اعظم دست یافت، اما در یک مقطع به دنیا و هوای نفس توجه کرد و در نتیجه میدان را باخت و به جایی رسید که از تبلیغ دین حضرت موسی (ع) به مخالفت با آن حضرت رسید.

حجت‌الاسلام محمدعلی حیدری با بیان اینکه هر کسی از مسیر الهی درست بهره گرفت، به نقطه اوج عزت می‌رسد، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) به‌جز حضرت فاطمه (س) فرزندان دیگری نیز داشت، اما اینکه چرا فاطمه فاطمه شد؛ اگر زهرای مرضیه (س) به قله عزت رسیده است؛ صرف فرزند رسول خدا (ص) بودن نیست، بلکه این جایگاه را به‌دلیل مواظبت از خود بهدست آورد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به نسیم فاطمی (س) جان خود را جلا دهیم، باید بیشتر به خودمان بپردازیم، در حقیقت اگر انسانی بخواهد در مسیر آن حضرت قرار بگیرد، باید همیشه مواظب خود باشد، زیرا میکروب‌ها و شیطان در جامعه بیکار نبوده و این ما هستیم که باید خود را به خصلت‌های مخلصان خدا نزدیک کنیم تا میکروب‌های کشنده به زندگی ما رسوب نکنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه بابلسر در پایان با اشاره به جمله‌ای زیبا از دکتر بهشتی با این عنوان که «بهشت را به بها می‌دهند، نه به بهانه»، گفت: زهرای مرضیه (س) با اعمال خوب خود به کمال رسیده و بهای انسان کامل شدن را بهدست آوردند، ایشان در این راه از خانواده و فرزندان خود نیز مواظبت کرد، به‌طوریکه آنها در عالم خلقت همچون مروارید می‌درخشند.

یکی از اساتید دانشگاه و مشاور خانواده، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) همانند خورشید تابان است، افزود: نور خورشید آنقدر غنی است که باید با ابزار به آن نگاه کرد، ابزار شناخت زندگی حضرت زهرا (س) نیز مطالعه و تأمل در سیره و سبک زندگی آن حضرت است.

ابراهیم اندرخورا با اشاره به اهمیت هدیه دادن و به زبان آوردن جملات نیکو از زبان پدران به دختران، اظهار کرد: رفتارهای مناسب، سبب میشود تا بسیاری از مشکلات اجتماعی که امروزه دختران جوان با آن روبهرو هستند را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اهل بیت (ع) خیلی ساده است و فقط باور، آگاهی، عقل و توکل در کنار هم را می‌طلبد، گفت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی ما پیروی از اهل بیت (ع) باشد، باید مطالعه بیشتری در زندگی ائمه معصومین (ع) داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای دانستن زندگی اهل بیت (ع) به اندازه کافی مستندات تاریخی داریم، بیان کرد: باید زندگی حضرت فاطمه (س) را مطالعه کنیم تا بدانیم که ایشان در مدت اندکی از زندگی خود چه عملکردی داشت که جهان را برای همیشه تاریخ بدهکار خود کرد.

وی ادامه داد: با قدم گرفتن در مسیر زندگی حضرت فاطمه (س) و تربیت فرزندانی که گرایش فکری، کلامی و عملی آنها در راستای سیره و روش اهل بیت (ع) باشد، میتوانیم فاطمی زندگی کنیم.

اندرخورا با تأکید بر اینکه عاقلانه زندگی کردن برای حوزه‌هایی مانند سیاست و اقتصاد و عاشقانه زندگی کردن برای زندگی مشترک است، گفت: برای زندگی هنرمندانه نیاز به مهارت بوده و این همان ویژگی مهم زن است که بدون آن آسیب میبیند، زیرا تحقیقات نشان داده که 85 درصد از نظام خانواده بر پایه عملکرد زن بوده و رفتار او نیز شرایطی را برای شادی، غم، موفقیت یا شکست فراهم می‌کند.

وی در پایان گفت: احترام اعضای خانواده نسبت به یکدیگر و شاداب بودن در خانه از ویژگیهای مهم در یک خانواده سالم است و هر چه میزان احترام اعضای این نهاد نسبت به یکدیگر بالاتر باشد، سلامت در آن نیز بیشتر است.

در حاشیه برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، نمایشگاه محصولات عفاف و حجاب، گل و گیاه، کتاب و ... برپا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها