«رهبر جمهوری اسلامی، برجام 2 را در زباله‌دان تاریخ انداخت و روحانی رئیس‌جمهور نیز با پس گرفتن سخنان قبلی درباره برجام2، آب پاکی را روی دست اصلاح‌طلبان ریخت و گفت دولت به طور کامل از رهنمودهای رهبری تبعیت می‌کند».
کد خبر: ۸۶۵۴۵۴۷
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳





خبرگزاری بسیج مازندران، سایت ضدانقلابی گویانیوز ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: روحانی در پیام نوروزی خود از برجام 2 در فضای سیاسی داخلی سخن به میان آورده بود. اما بیان او مستثنی از سخنان قبلی وی نبود. در این راستا داستان غم‌انگیز «اشرفی اصفهانی» از زبان «عبدالواحد موسوی‌لاری» بسی شنیدنی‌ است. موسوی لاری در بیست و چهارم بهمن‌ماه نود و چهار گفته بود؛
«
آقای اشرفی اصفهانی که در مصاحبه‌ای گفته بود که آقای روحانی می‌خواهد پیش رهبری برود و برای رد صلاحیت‌ها درخواست حکم حکومتی کند؛ هنگامی که آقای اشرفی اصفهانی آمد آن حرف را زد که ایشان باید برود حکم حکومتی از رهبری بگیرد. من از آقای اشرفی پرسیدم که داستان چیست؟ اشرفی اصفهانی گفت آقای روحانی از این حرف من آنچنان ناراحت شد و آنچنان دادی در جلسه سر من کشید و گفت: «مگر ما وکیل این همه رد صلاحیت شده هستیم، هر کس مشکلی دارد خودش برود با شورای نگهبان حل کند. چرا من باید برای یک عده که معلوم نیست بعدا قرار است چکاری انجام دهند، کلیت دولت را هزینه کنم. شما هم بروید این حرفتان را پس بگیرید. من برای هسته‌ای و فشاری که تحمل کردم، نرفته‌ام حکم حکومتی بگیرم یا کارهای دیگری انجام دهم».

گویانیوز می‌افزاید: (آیت‌الله) خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره برجام 2 متذکر شد در قضیه هسته‌ای توافق شد و اسم این را گذاشتیم برجام؛ برجام دیگری در قضایای منطقه، برجام دیگری در قضایای قانون اساسی کشور؛ برجام دو و سه و چهار و الی غیر ذلک بایستی به وجود بیاید تا ما بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی می‌کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکارعمومی جامعه منتقل کنند. معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی‌ای که به حکم اسلام و به حکم برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی پایبند به آنها است، صرف‌نظر کند... در همین توافقی هم که ما با آمریکایی‌ها در قضیه پنج به علاوه یک و مسئله هسته‌ای کردیم، آمریکایی‌ها به آنچه وعده داده‌ بودند عمل نکردند و کاری را که باید می‌کردند انجام ندادند. بله، به تعبیر وزیر خارجه محترم ما، روی کاغذ کارهایی را انجام دادند اما از راه‌های انحرافی متعدد، جلوی تحقق مقاصد جمهوری اسلامی را گرفتند. شما نگاه کنید امروز در سرتاسر کشورهای غربی و کسانی که تحت تاثیر آنها هستند، همچنان معاملات بانکی ما دچار مشکل است، بازگرداندن ثروتهای ما در بانک‌های آنها دچار مشکل است، معاملات گوناگون تجاری‌ای که احتیاج به دخالت بانک‌ها دارد دچار مشکل است؛ وقتی دنبال می‌کنیم، تحقیق می‌کنیم و می‌گوییم چرا این جور است، معلوم می‌شود از آمریکایی‌ها می‌ترسند».

نویسنده ادامه می‌دهد: رهبر جمهوری اسلامی بی‌هیچ پرده‌پوشی، بالفور و بی‌پرده تمامی مدعیات درباره برجام 2 هم پیچیده، مچاله‌کرده و در زباله‌دان انداخت. او حتی خط بطلانی بر ادعاهای اقتصادی و نتایج برجام هسته‌ای هم کشید.

گویانیوز خاطر نشان کرد: پرده آخر ماجرا در قاعده قدرت جمهوری اسلامی همان‌گونه که می‌باید از آب درمی‌آمد درآمد. روحانی آب پاکی را بر دست و اذهان اصلاح‌طلبان ریخت و با فصل‌الخطاب خواندن رهبر جمهوری اسلامی گفت: «تضعیف رهبری تضعیف همه ما است. با صراحت اعلام می‌کنم که رهبری، رهبر همه ماست. طبق معیارهای شرعی، قانونی و ملی، دولت به طور کامل از رهنمودهای رهبری تبعیت می‌کند و هر زمانی که دستور بدهند، عینا درصدد تحقق آن خواهیم بود. عظمت رهبری عظمت همه ما، عظمت نظام و کشور است و تضعیف ایشان، تضعیف همه ما، کشور و نظام است» در این سخنان معنایی عمیق نهفته است. روحانی نه تنها سخنان پیشین خود در ارتباط با برجام را پس گرفت، بلکه اعتراف نمود هر آنچه اجرایی است که رهبر عالی جمهوری اسلامی بگوید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها