خبرهای داغ:

تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرای حرکت بسیجی در بدنه دولت است

ائمه جمعه شهرستانهای خوزستان با تاکید بر اقدامات عملی برای تحقق شعار سال گفتند: برای تحقق شعار سال که با درایت و تدبیر رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده است یک حرکت بسیجی در بدنه دولت و در تمام عرصه‌ها لازم است.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۹۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
حجت الاسلام و المسلمین ولی الله مهدوی، در خطبه‌های نماز جمعه اندیمشک اظهار داشت: ایران اسلامی به برکت شهدای هشت سال دفاع مقدس و رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره بر قله‌های عزت و افتخار ایستاده و با زیاده خواهی دشمنان خود مقابله کرده است.

وی افزود: انرژی هسته‌ای بهانه دشمنان برای مقابله با ارزش‌های اسلام و انقلاب در سال‌های اخیر بوده است و حتی اگر ما به این بهانه دشمن از مواضع خود کوتاه آمده بودیم بازهم تحت فشار بهانه‌های دیگر آنان بودیم چرا که دشمن از الگو و اقتدار نظام اسلامی ترس و واهمه دارد.

امام جمعه موقت اندیمشک عنوان کرد: در این سال‌ها دشمن همواره به بهانه هسته‌ای و نظامی سعی در تقابل ایران اسلامی با کشورهای دوست و همسایه داشته است اما بر خلاف این دیدگاه غلط قدرت نظامی و سلاح ما برای ایجاد امنیت در کشور ما و منطقه است، همه کشورهای همسایه ما باید به این نکته توجه کنند که ایران برنامه‌اش، حمایت از همسایگان و کشورهای اسلامی است.

وی افزود: در مقابل دشمن کینه توز که زبانی جز استقامت نمی‌فهمد نباید ذره‌ای کوتاه آمد و این درس در عرصه‌های مختلف تاریخی به روشنی و بارها برای ما تکرار شده است.

وی گفت: روز فناوری هسته‌ای روز اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نام‌گذاری آن یادآور ایستادگی جوانان، متخصصان مجرب و ملت ایران است چرا که در واقع روز ملی فناوری هسته‌ای یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی بیان کرد:  تلاش همیشگی دشمنان توقف پیشرفت ایران بوده و در این راه دست به انواع توطئه‌ها زده است و حتی ترور دانشمندان ما را در دستور کار خود قرار دادند اما  به برکت همت فرزندان و دانشمندان این مرز و بوم ایران در سایه دستیابی به دانش فناوری هسته‌ای به سایر دانش‌ها از جمله فناوری نانو و سلول‌های بنیادین دست پیدا کرده است.

امام جمعه موقت اندیمشک تصریح کرد: برای تحقق شعار سال که با درایت و تدبیر رهبری به نام  اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده است  یک حرکت بسیجی در بدنه دولت و در تمام عرصه‌ها لازم است.

وی گفت:  در کنار دولت مردم هم باید با اقدامات عملی از جمله پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و با صرفه جویی و برنامه ریزی به تحقق این امر کمک کنند و موجبات توسعه و هدایت کشور را مطابق الگوی اسلامی و انقلابی ما فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا یک وظیفه مهم اسلامی و اجتماعی است که یکی از شهیدان شهید مرتضی آوینی است است و ما باید بدانیم شهید آوینی با تک تک سلولهایش انقلاب را درک کرد و درک عمیقی از نهضت اسلامی و دفاع مقدس و شهدا داشت و سید شهیدان اهل قلم نام گرفت.

امام جمعه دزفول: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید ممکن است

امام جمعه دزفول در خطبه‌های نماز جمعه دزفول اظهار داشت: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در خودکفایی نظام اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کند و این فرهنگ با حمایت از تولید و رفع نیازهای صنعتگران ممکن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی، افزود:  همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند توجه به اقتصاد مقاومتی در تمام زمینه‌ها لازم است و تحقق این شعار نیازمند تلاش و جدیت مسئولان در تمامی عرصه‌ها و محورها به نحوی مطلوب است.

وی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی در تمام زمینه‌ها لازم است و تحقق این شعار نیازمند تلاش و جدیت مسئولان در تمامی عرصه‌ها و محورها است چرا که مقام معظم رهبری با نامیدن سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حجت را بر همه ما تمام کردند و ما باید به دور از شعار به دنبال اجرای این سیاست‌ها متناسب با نیاز جامعه و شهروندان باشیم.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: در برخی موارد قبل از اینکه تولید کننده به مرحله تولید برسد بانک‌ها و مؤسسات مالی سود و بهره خود را دریافت می‌کنند که این امر منجر به افزایش قیمت تمام شده می‌شود.

وی افزود: متاسفانه نظام بانکی آن قدر موانع جلوی تولید کننده می‌گذارد که تولید کننده مجبور به افزایش قیمت تمام شده است از این رو اگر دولت و مسئولان بتوانند کاری کنند که قیمت تمام شده تولیدات پایین آید اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

وی گفت: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در خودکفایی نظام اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کند و این فرهنگ با حمایت از تولید و رفع نیازهای صنعتگران ممکن است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی بیان کرد: حراست از دستاوردهای هسته‌ای را از جمله مهم‌ترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی ایران است جرا که قدرت علمی و مدیریت مقام معظم رهبری در بحث دستاوردهای هسته‌ای، استکبار جهانی را مجبور به مذاکره با انقلاب اسلامی ایران کرد.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای نوید بخش افتخارآفرینی دانشمندان هسته‌ای در فناوری هسته‌ای است که دشمن به دنبال تضعیف این روحیه دانشمندان هسته‌ای است.

وی گفت: به بهای خون شهدای هسته‌ای دشمن مجبور به زانو زدن در مقابل علم هسته‌ای ایران شده است و دشمن در زمان حاضر بیشترین تلاش خود را برای متوقف کردن و یا کندکردن پیشرفت هسته‌ای می‌کند لذا باید هوشیار بود پس از توافق هسته‌ای حتی یک روز توسعه هسته‌ای متوقف نشود و فناوری هسته‌ای با شتاب گذشته تداوم یابد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی افزود: تبعیت از ولایت فقیه را از مهم‌ترین راهکارهای ایستادگی در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی دانست و ما باید بدانیم همبستگی و وحدت کلمه در راستای رشد نظامی، سیاسی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی از جمله رسالت‌های جامعه اسلامی در عصر امروز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها