خبرهای داغ:

پدر شهید کوروش نیازی آسمانی شد

پدر شهید والا مقام کوروش نیازی از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر یک هزار شهید اندیمشک به آسمان پیوست.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۷۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،پدر شهید والا مقام کوروش نیازی از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر یک هزار شهید اندیمشک به آسمان پیوست.

پیکر پاک و مطهر نور خدا نیازی ساعت 17 روز یکشنبه از درب منزل وی واقع در کوی شهدای اندیمشک خیایان شهید والا مقام کرامت نبش خیابان شهید آوینی به سمت آرامستان این شهر تشییع می‌شود.

شهید والامقام کوروش نیازی از رزمندگان و شهدای پر افتخار عملیات کربلای چهار هشت سال دفاع مقدس است که با حضور پر افتخار خود نامی ماندگار از شهامت و افتخار را در تاریخ و تقویم انقلاب به ثبت رسانده است.

  عملیات کربلای 4 نام عملیات نظامی تهاجمی نیروهای ایرانی در جنگ ایران و عراق است. این عملیات با رمز محمد رسول الله در محور ابوالخصیب به صورت گسترده در تاریخ 5 دی 1365 به فرماندهی سپاه انجام شد.

این عملیات قرار بود با استفاده از تاریکی شب به‌صورت ناگهانی انجام گردد و هدف از آن گرفتن نقطه اتکایی در ساحل غربی آب راه اروند رود بود پس از تسخیر ساحل غربی قرار بود تهاجم تا اشغال بصره ادامه یابد.

این عملیات در واقع بخشی از عملیات کربلای 5 بود که با شکست این عملیات، عملیات کربلای 5 به‌صورت مجزا انجام شد. هدف ابتدایی تسخیر جزیره ام‌الرصاص و سایر جزایر و جاده‌های اطراف آن بود تا محاصره شهر بصره تکمیل گردد.

از دلایل تأکید بر تعجیل در این عملیات تحت تأثیر قرار دادن کنفرانس سازمان همکاری اسلامی بود که در آن زمان در کشور کویت برگزار می‌شد.

سال گذشته، با گذشت 30 سال از عملیات کربلای 4، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که اجساد 175 غواص ایرانی را که با دستان بسته کشته شده‌اند در منطقه ابوفلوس، عراق کشف کرده‌اند.

فرمانده این ستاد، هم چنین اعلام کرد که برخی از اجساد کشف شده دارای هیچ جراحتی نیستند و نیروهای بعثی آن‌ها را زنده به گور کرده‌اند.

پیکر این غواصان به همراه 100 رزمنده گمنام دیگر در مراسمی در روز 26 خرداد 1394 در تهران و از میدان بهارستان تا معراج شهدا تشییع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار