معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد از شرکت بیش از هزار و 700 دانش‌آموز در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۱۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی سرداری، صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه آیات نورانی قرآن کریم، آموزش و پرورش برنامه‌های مدونی را در طول سال تحصیلی برگزار می‌کند که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقات قرآن و عترت اشاره کرد.

وی بیان کرد: این مسابقات در طول سال تحصیلی به صورت مرحله‌ای برگزار می‌شود که در استان یزد در سی و چهارمین دوره برگزاری این رقابت‌ها، 152 هزار دانش‌آموز در سطح آموزشگاه‌ها در سه مقطع تحصیلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سرداری خاطرنشان کرد: از این تعداد 49 هزار و 100 نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند که هزار و 700 نفر از آنها به مرحله بعدی راه یافتند و روز شنبه در سطح استانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: برگزیدگان این مرحله نیز به مرحله ملی مسابقات که قرار است در روزهای 28 و 29 تیرماه سال جاری در مشهد و همدان برگزار شود، راه می‌یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: این مسابقات در چهار گروه طی چهار روز برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در بخش قرآن در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم، تفسیر و حفظ عمومی و ویژه و شرکت‌کنندگان در بخش عترت در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحلی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: بخش نماز این مسابقات نیز در رشته‌های اذان،‌ انشای نماز و احکام نماز برگزار می‌شود و استقبال دانش‌آموزان از هر سه بخش قابل توجه بوده است.

سرداری با بیان اینکه استان یزد سال گذشته و در سی و سومین مرحله از برگزاری این مسابقات، در مرحله ملی حائز رتبه دوم کشور با 29 برگزیده کشوری شد، اظهار امیدواری کرد: استان یزد امسال نیز با توجه به پیشینه خود بتواند در کشور به جایگاه خوبی دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که مصون‌سازی دانش‌آموزان در برابر هجمه‌های دینی و فرهنگی و آشنایی هر چه بیشتر آنها با قرآن و مفاهیم دینی و تقویت تربیت دینی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است، علاوه بر برگزاری این رقابت‌ها، حفظ موضوعی قرآن در پایه‌های مختلف تحصیلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سرداری اظهار داشت: در این برنامه امسال 52 هزار دانش‌آموز شرکت کردند و تعداد قابل توجه دیگری از دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف قرآنی و دینی مشارکت داشته‌اند.

وی از برپایی 20 مرکز دارالقرآن در استان یزد خبر داد و بیان کرد: به منظور ارتقا سطح آموزش‌ها در این مراکز، برای معلمان دارالقرآن‌ها دوره‌های آموزشی ویژه برگزار شده که این دوره‌ها در شهرهای هرات و مروست به شکل ویژه برگزار شده است.

سرداری یادآور شد: برنامه‌های مهدویت و امام‌شناسی، گفتمان‌های دینی، چاپ کتاب احکام ویژه دانش‌آموزان و ... نیز از دیگر برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی در سطح مدارس استان یزد بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد همچنین از برگزاری مسابقات فرهنگی در رشته‌های مختلف با شرکت 70 هزار دانش‌آموز یزدی خبر داد و اظهار داشت: قرار است هزار و 800 نفر از این دانش‌آموزان انتخاب شوند و به مرحله استانی راه یابند که برگزاری این رقابت‌ها تنها برای 800 نفر به صورت حضوری است و بقیه غیرحضوری در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

ارسال نظرات