برنامه ریزی لازم برای تهیه و پخش حدود 400 ساعت برنامه با محوریت اقتصاد مقاومتی در رسانه استانی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۶۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان در جلسه اتاق فکر صدا و سیمای مرکز زنجان با عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، با بیان اینکه خروج از اقتصاد تک محصولی نفت و تکیه بر درآمدهای مالیاتی و صادراتی و صرفه جویی در انرژی و هزینه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است گفت : سال هاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع راهبردی تاکید دارند و امسال نیز با جدیت ، صراحت و تاکید بیشتری به عنوان شعار سال مطرح شده است.

صفری از آمادگی صدا و سیمای مرکز زنجان در برنامه سازی و همکاری با دستگاه های اجرایی استان در این خصوص خبر داد و افزود: در سالهای گذشته نیز بصورت مشروح به این موضوع پرداخت شده و امسال هم برنامه ریزی لازم برای تهیه و پخش حدود 400 ساعت برنامه با محوریت اقتصاد مقاومتی در رسانه استانی صورت گرفته است.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه به نقش تاثیر گذار رسانه ملی و استانی در این زمینه اشاره کرد و گفت : اقتصاد مقاومتی به مفهوم اقتصاد ریاضتی نیست بلکه از آسیب رسانی به اقتصاد جلوگیری کرده و زمینه را برای استقلال کشور محیا می کند.

عصفوری با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها افزود: برخی از موارد مطرح شده در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در استان قابل اجرايي شدن است که ازآن جمله می توان به پرهیز از هدرفت منابع مالی که پس از برجام وارد کشور می شود و پرهیز از واردات تضعیف کننده تولید داخلی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید آستین ها را بالا زد اظهار داشت: زدودن قوانین دست و پاگیر یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این راستا انجام شود.

همچنین مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان هم در این جلسه از وجود 781 واحد صنعتی در 13 شهرک و ناحیه صنعتی استان خبر داد و گفت: از این تعداد 164 واحد تعطیل، 286 واحد نیمه فعال و 331 واحد فعال است.

صیدی مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی استان را نبود سرمایه در گردش، بدهی های بیمه ای و مالیاتی و اجرای تبعیض آمیز قانون معرفی کرد.

گفتنی است، جلسه اتاق فکر مرکز با موضوع عنوان سال و با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزه اقتصاد و اعضاي اتاق فکر تشکيل شد.

ارسال نظرات